Last Updated:

Milano – her er jeg ikke!

Categories Blogg, Hverdagsliv

Endelig var jeg på vei til Milano selv om det virket som verden hadde konspirert i mot meg slik at jeg ikke skulle komme meg av sted. For selv om jeg hadde mine utfordringer med turen for noen dager siden, var det langt fra over.

I går trodde jeg reise og opphold var i boks etter alt styret med hotellet dagen før, men da jeg tilfeldigvis var innom å sjekket e-posten, så jeg en ny melding fra hotellet. Kredittkortet ble ikke godkjent, og hotellet var kansellert! Satan i gatan! Jeg vet ikke om jeg ble mest forbannet eller stresset og nervøs, men jeg hutet Vesla ut av stua. Nå skulle mamma ta frem «dæven-døtte-stemmen». Jeg ringte til booking-selskapet og ble skikkelig høy og mørk mens jeg ventet. Alt ordnet seg, og jeg fikk bekreftet rommet mitt for tredje gang.

Fra flyplassen til hotellet tok det en stund å kjøre, men det skal sies at vi kjørte litt omvei for å dra innom Monza. Der har de nemlig en formel-1 bane som skulle besøkes. Allerede  før vi kom frem hørte vi at det var biler på banen. Dette er noe som aldri har fascinert meg, men jeg fikk skikkelig sug i magen i det bilene regelrett brølte forbi runde etter runde.

Hotellet mitt ligger i Brescia. Det er langt fra Milano, som er den nest største byen i Lombardia, etter selveste Milano. Men det skal også sies at jeg var klar over det da jeg booket. Det er ikke noe bra rom, men herlighet for en mat! Her snakker vi restaurant med skikkelig høy klasse og nydelig atmosfære. Jeg koser meg max! De som jobber her er super hyggelige i tillegg.

Planen for i kveld er å legge meg for å sove, for nå er jeg skikkelig sliten. Sliten og fornøyd! Jeg har jo tross alt fått krysset av noe på bucketlisten min som ikke stod der. Jeg har vært å sett en formel 1 bane, og hørt brølet fra bilene i det de passerte!
Med det tenker jeg at jeg ønsker alle en riktig god natt, og kryper under dyna!

Buona notte 💤

2 kommentarer

2 thoughts on “Milano – her er jeg ikke!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.