Mandag og første dag i sommerferien til Vesla

Categories Blogg

Heldigvis startet ikke dagens mandag som forrige uke, så da tegner det kanskje til å bli en fin dag. Det gjelder bare å stå opp med rett fot skjønner jeg. Her i huset hersker en rolig og fredelig atmosfære. Vesla har omsider begynt sommerferien sin, og det er godt å slippe å vekke henne, og ikke minst slippe å mase på henne 24/7. Mammaen får en morgenen i ensom Majestet, akkurat som hun liker, og pikebarnet får sove lenge. Kan ikke bli bedre.

I går gjorde jeg en super-deal med henne om at dersom hun klippet gresset, så skulle hun få litt lønn selvsagt, men hun skulle også få ligge ute i telt. Det var tross alt en nydelig sommerdag. Pikebarnet slo til, og vi fikk tatt et skikkelig skippertak i hagen sammen. Teltet kom opp, og barnet flyttet ut.

Jeg kniste litt da jeg fikk telefon om å komme på innflytterfest. Inne i teltet hadde hun seng, et lite bord, to puffer, et maleri, et speil og en eske med ting og tang. Jeg lurte på om hun kom til å ligge ute lenge siden hun hadde ordnet så fint i teltet, men hun bare smilte kryptisk til meg og sa vi fikk ta en dag av gangen. Det tror jeg er lurt, for i dag regner det og er en tanke kjøligere.

Barnet sover fortsatt i fred og fordragelighet, og snart er det lunsj..

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.