Mamma’n til Vesla imponerer på kjøkkenet.. eller ikke!

Categories Blogg

Vi var altså 7 tidvis 8 personer i kjernefamilien. På julaften var vi samlet. Ja, også mor og far da. Da snakker vi 9-10 personer.
Så kom Mimmi-ungen og svigersønn. Det er dette som kalles en bunnsolid stor-familie. Klart vi trengte julekaker. Vi trengte mengder med julekaker!

Som så mange andre familier i tiden ble familien oppløst på grunn av samlivs-brudd, og så ble barna voksne og begynte å flytte ut..

Jeg har bestemt meg for å fortsette tradisjonene vi har skapt rundt adventstida og ikke minst julebaksten.

Selv om vi ble færre i huset har jeg fortsatt å bake julekaker, og i mitt hode har jeg redusert porsjonene underveis. I dag var det en urliten runde med hvite kakemenn. Jeg er ganske imponert over å ha bakt 2 av 7 sorter, og det alt før desember er startet!

Hvordan i all verden kan en som er økonom være så utrolig dust på et kjøkken når det kommer til å beregne mengde? Vi er altså tre stykker som er fastboende i huset pr dato, og bare ei lita snuppe som spiser kaker. Det kjennes ut som jeg bakte minst 1.000 hvite kakemenn!!!

Her kommer det til å bli tvangs-spising av julekaker til langt ut i juni, for dette var i mitt hode halv porsjon, men jeg halverte ikke mengden.. Jeg doblet…. 🙄

1 kommentar

1 thought on “Mamma’n til Vesla imponerer på kjøkkenet.. eller ikke!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.