Last Updated:

Lykken er smak av vår

Categories Hverdagsliv

Å stå opp om morgenen og se at sola er å hilser på, er lykke. Selv om kvikksølvet har krøpet ned mot null.  Lykke er også når man trør i en sølepytt og man hører isen knaser under føttene før den gir etter. Da vet jeg det snart er vår. Den deilige lyden som gir løfter om de varme dagene som er på vei.

De første vårtegnene titter frem gjennom overflaten, selv om det ennå ligger litt snø her og der. Dette lille gule bustehode står og koser seg i solveggen. Lykken er de første hestehovene spretter opp. Sakte men sikkert må kong vinter vike for vår og sommer.

Jeg trenger ikke mer vinter nå. Nå vil jeg krype ut av vinterdvalen og kjenne at jeg fortsatt lever. Tilbringe mer av dagene ute og kjenne at min forfrosne kropp sakte men sikkert tiner opp. Glede seg over de små tegnene som sier at snart er den her. Selve våren.

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Lykken er smak av vår

  1. Våren er ren og skjær lykke, helt der jeg 🙂 Her har det vært 8-9 grader og strålende sol, ved kysten. HELE påskehelga. Så deili. Drar hjem i dag da, men nå er det overskyet. Men fortsatt vår. Elsker det!! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.