Last Updated:

Like før jeg glemmer 2021 planen min

Categories Blogg

Jeg har bestemt meg for en positiv tilnærming til ALT i 2021. Jeg skal se muligheter i utfordringene jeg møter, og skal prøve å snu negativt til positivt så godt som jeg kan.

Men det holder hardt i disse virus tidene.

Det merkes at samfunnet begynner å bli mettet på anbefalinger og påbud. Jeg kjenner det jeg også. Likevel føler jeg at det ikke er noe alternativ for meg enn å følge de påbud som kommer. Jeg har ikke noen bedre løsninger enn de som er lagt fram.

Selv om ikke alle påbud og anbefalinger er helt som jeg ville hatt de, fremstår de som godt fundamentert og fornuftige.

Siste diskusjonen som raser her oppe, er regjeringens vaksine strategi. Det er helt fantastisk så mye negativ møkk som blir spredd i SoMe om regjeringens valg. Det som gjør at jeg trekker pusten dypt, er ikke at det er stor uenighet om hva som er best, men måten mange ønsker å fronte sitt syn. Det er ikke tuftet på gjennomtenkte standpunkt, men tidvis ufine karakteristikker av debattanter med ulik oppfatning.

Så er det vaksinert noen kommunalt ansatte med noen rest-doser. Neida, de var ikke på prioriteringslista, men de var disponibel og rett ved vaksine-senteret. Jeg tenkte det var fordi de tilhørte teknisk-etat og det vil være kritisk hvis de blir smittet. Altså, trakk på skuldrene og glemte hele greia. Men nei du! Da brøt helvete løs! Den ene mer forbannet enn den andre. Hvorfor må alltid alt argumenteres på da? Vær glad de dosene ble benyttet til noen som jobber til det beste for fellesskapet.

En annen ting er import-smitte. Det rases over at vi får utenlandske arbeidere hit for å jobbe. Enkelte nasjonaliteter føler seg mobbet og stigmatisert. De får så ørene flagrer.

Ja, vi er lei det pokkers viruset, jeg også! Likevel lurer jeg på om det virkelig er sånn at det påvirker folkeskikk og evne til å føre saklige debatter? Har vi glemt at vi kommer fra møblerte hjem?

Vær snill mot hverandre! Når jeg leser så mye usaklige kommentarer sliter jeg MASSE med å være positiv. Jeg mister tidvis troen på at det finnes noe godt i alle mennesker.

2 kommentarer

2 thoughts on “Like før jeg glemmer 2021 planen min

  1. Ja du snakker om storm i vannglass. Kanskje de videre framover kan lage seg en ringeliste over prioriterte personer som kan få overskuddsdosene.

    1. Ja, jeg blir så svett over all kveruleringen og sutringen. Veien må jo gå seg til etterhvert, så at det blir litt snubling her og der er naturlig. Ingen tvil om at de som organiserer dette gjør sitt aller beste.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.