Jeg sliter med å spare!!

Categories Blogg

Jeg bruker å klippe håret mitt nå og da, helst bare en stuss, for jeg har hatt en plan om å la håret vokse. Egentlig har jeg gått dyktig lei av håret mitt i total mangel av frisyre, så jeg har tenkt at en kort bob ville vært kult. Håret gråt og ba om en klipp, for det var blitt så tørt og sprøtt i tuppene. Ikke engang olje hjalp. Jeg har googlet og hatt en idé om hvilken frisyre jeg ville ha. Dess mer jeg tenkte på det, dess mer sikker ble jeg. Jeg ville ha en kort bob!

Men hva skulle jeg gjøre med sparingen da? Skulle jeg sprette opp madrassen og lirke frem noen grunker, slik at jeg kunne lure meg selv til tro jeg fortsatt klarer å spare? Hva gjør man egentlig i en slik situasjon?

Da jeg var ung, ikke alt jeg er gammel nå da, men på den tiden klippet jeg meg selv. Riktignok med varierende resultat, men hvor vanskelig kan det være? Løsningen var YouTube. Jeg søkte på hvordan jeg kunne klippe en bob på meg selv, og fant til slutt en som ikke så så vanskelig ut. Det kunne jo også jeg klare!

Jeg gjorde som i videoen, og klippet! Ohhhh…. det ble ikke helt likt nei. Men jeg var ved fatt mot, og klippet og klippet og klippet. Til slutt sa jeg meg fornøyd. Ikke fantastisk, men greit nok. Det var kort nok om ikke annet 🙄

Så begynte jeg å se litt nærmere. det var noe grått der. Faktisk veldig mye grått. Bare å dra på butikken å se hvilke farger som kunne være litt fresh. Ja, da var det bare å begynne endringen. Det tok bare et øyeblikk å kline inn fargen. Først det gråe, slik at det fikk virke litt  lengre der enn resten. Etter noen minutter smurte jeg inn resten også. Det gikk som en lek! kanskje jeg var frisør i mitt forrige liv?

Det ser ikke så aller verst ut, men det kommer nok til å dukke opp en hårtust her og der som er for lang. Det ble ikke helt perfekt, men ikke katastrofe heller. Kostnadsmessig gikk jeg fra rundt 2000kr til 99kr, så jeg ligger fortsatt i rute til å klare budsjettet vårt. Hele tiden hadde jeg en plan B, ble det for ille, var det bare å sprette madrassen og dra til frisøren.

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Jeg sliter med å spare!!

  1. Det hadde jeg ALDRI turt å gjøre på meg selv!
    Men synes du ble veldig fin, altså!👍😊
    Snakk om å gå “all in” mtp spareprosjektet!👏👏👏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.