Jeg skal ikke henge i fortiden – Livet er NÅ!

Categories Blogg

To år er gått.

Det var vært to turbulente år for meg. Ikke for at livet var så vanskelig hele tiden, men i begynnelsen kom nedturene så ofte. Livet var kaotisk, og jeg brukte mye tid på å være nede.

Jeg måtte lære meg å roe ned, og ikke ha det så travelt med å være tilbake på topp hele tiden. Faktisk måtte jeg tillate meg å være nedstemt for en kortere periode. Slippe ut litt steam for meg selv. En teknikk jeg fant for meg, var å finne ut hva som fikk meg opp igjen når jeg hadde hatt en nedtur. Når nedturene kom, begynte jeg å planlegge oppturene. Kopiere det som funket for meg.

Etterhvert går det lengre og lengre tid mellom nedturene. Det føles som en seier for hver milepæl uten nedturer. Derfor blir jeg ofte skuffet over meg selv når de kommer.

Nei, jeg er ikke noe bedre på å snakke om det som har hendt, men jeg bærer det ikke lengre som en byrde. Livet serverte meg dritt, jeg måtte finne en måte å kvitte meg med byrden av det.

Forholdet døde ut.. 💔 Det ville sikkert gjort det likevel, men for meg kjennes det som den vanskeligste prisen å betale. Hele hendelsen er det såre punktet vi ikke kom oss forbi. Mye av årsaken er fordi jeg er en lukket person som måtte jobbe meg gjennom alt alene. Han ble holdt utenfor når det var som mørkest. Kanskje akkurat på de områdene han kunne vært den beste støtten for meg, og ønsket å være det. Likevel er jeg utrolig takknemlig for at han sto i det i ett og et halvt år etterpå. Jeg var overhode ikke enkel å ha med å gjøre til tider…

Jeg er sterkere enn jeg trodde. Jeg er roligere enn jeg trodde. Jeg er klokere enn jeg trodde. Jeg er tryggere enn jeg trodde. Jeg er mer tålmodig enn jeg trodde. Jeg liker meg selv bedre enn jeg trodde.

Jeg vil aldri la det som hendte definere meg som menneske. Det skal være måten jeg reiste meg på igjen. Måten jeg går videre på. Det er meg!

Jeg er ikke et offer for det som hendte, jeg velger å tenke på det som at jeg har styrke nok til å bære en slik byrde uten å la det knekke meg fullstendig.

Den mannen tok pengene og kroppen min, men han kunne aldri slå meg. Det skal jeg bevise gjennom å leve livet mitt, og være lykkelig i kraft av meg selv.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.