Jeg kvitrer og twitrer i skjønn forening

Categories Blogg

For en stund siden gjorde en venninne meg oppmerksom på en feil som hadde sneket seg inn på min Twitterkonto. Ikke noe alvorlig men en personvern-brist som måtte rettes opp i bare. Jeg lo litt for meg selv, for jeg hadde ikke engang appen på telefonen, og husker i hvertfall ikke noe passord. Da dette kom på plass, og ble åpnet, satt jeg og humret for meg selv mens jeg leste små morsomheter som var twitret. Litt enkel humor for en landsens dame over kaffekoppen.

Erna twitrwt om sin deltakelse i Alle mot 1, der hun tapte men fikk gitt 70.000 til gatefotballen i Norge. Gatefotballen er noe som er initiert av Frelsesarmeen, og er et lavterskeltilbud til hjemløse, rusavhengige og andre sårbare grupper i samfunnet vårt. Så godt at hun valgte akkurat denne veldedige organisasjonen å gi pengene til. Det er nemlig en av mine favoritter.

Jeg begynte å lese kommentarene hun mottok på dette, og jeg må si at det er endel mennesker der ute som skulle vært fratatt tastatur der ute, eller kanskje fått et kurs i normal folkeskikk. Jeg tenker at har du ikke et saklig argument, får du heller holde kjeft.

Så var det ei ung jente som hadde kjøpt sin første bunad. Egentlig hadde hun tenkt å bruke den når hun fikk statsborgerskap, men grunnet corona, er det utsatt. Derfor pyntet hun seg i den for første gang på 17.mai. Hun var så fin!
Tror du ikke det kom massiv kritikk om at hun brukte bunad! Herregud! Hun var jo fra Brasil! Heldigvis var flesteparten like overgitt som meg. Ei som ville at det å bli norsk statsborger skulle være noe helt spesielt. Det er jo fantastisk. Vi som har det fra fødselen tar det jo for gitt.

Det er masse moro å lese, mange som har veldig tørr humor (min favoritt!), og masse bruk av ironi.

Så er det disse nett-trollene da. Det er så merkbart at enkelte bare sprer kvalm rett og slett. Det er ikke noe mening bak kommentarene, bare ondsinnet tøv! Jeg blir bare lei av å lese sånt, og logger bare av fremfor å bruke energi på det. Er vi ikke blitt litt mer opplyst på nettvett ennå?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.