Jeg har en stalker

Categories Blogg

For ca 8-9 år siden var jeg på date med en mann fra en annen by like i nærheten, men det ble ingen suksess, og derfor raskt avsluttet. Livet gikk videre og han ble glemt. Ut av øyet, ut av sinn.

Før røyket jeg, men bare utendørs. Da brukte jeg å sitte på trappa inn mot veggen, sånn at jeg satt i le av vinden. En dag jeg satt der, tikket det inn en melding på telefonen min. «Den er fin den jakken du har på deg!» Jeg løftet blikket og så meg rundt, men så ingen. Nummeret var ukjent, og jeg fikk litt sånn små-ekkel følelse og gikk inn. Jeg gikk tvert bort til pc’n og googlet nummeret på gule sider. Det var den daten fra langt tilbake som hadde sendt meldingen. Jeg svarte med  melding og lurte på hvor han var, og han bare svarte at nå kunne jeg lure. Jeg er ikke spesielt skvetten av meg, så jeg blokket bare nummeret og glemte hele fyren igjen.

For litt over to år siden skulle jeg oppdatere meg på mine private e-poster. Der var det sannelig en e-post fra han. Han lurte på om vi snart kunne treffes igjen. Jeg svarte høflig og pent at jeg ikke hadde lyst å prioritere det, og ba han slutte å kontakte meg. Jeg tenkte i mitt stille sinn at han var en utholdende kar, men regnet med at nå kom jeg i så fall aldri til å høre fra han igjen.

Men i går tikket det inn en melding på telefonen min. Det var fra et nummer jeg ikke kjente, og siden jeg satt med lap’en i fanget sjekket jeg opp nummeret med en gang. Seriøs! Det var jaggu han daten igjen! Jeg kjente hornene i panna spratt ut, og neglene vokste ut til klør mens hogg-tennerne ble godt synlig. Hvem vil egentlig seg selv så vondt? Jeg leste meldingen mens jeg gjorde meg klar til angrep, men så begynte jeg å le. Han hadde altså skrevet en melding der han ba meg ikke kontakte han mer, fordi han var i et forhold nå, og ikke orket mer drama!

Whaaaat? Jeg ble stående som et spørsmålstegn et lite sekund. Jeg har jo ikke sett fyren mer enn en mislykket pizza-date på Peppes, og ikke kontaktet han noen ganger i ettertid. Mulig han hadde sendt meldingen feil og at den skulle til noen andre, men det orket jeg ikke finne ut av engang. Jeg lo litt for meg selv da jeg blokket det nummeret også. Fra nå har jeg omdøpt han til den standhaftige tinnsoldat og kan stolt si at også jeg har en stalker!

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg har en stalker

    1. Nei, han er sikkert bare en harmløs dude tenker jeg, men jeg følger nok litt ekstra med. Godt jeg har hunder som varsler straks noen beveger seg i mils omkrets.
      Men takk for at du bryr deg 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.