Jeg blir visst aldri ferdig

Categories Blogg

Herlighet så mye (u?)nyttig jeg har lært i helga. Jeg må være så ærlig å si at forefallende vedlikehold på hus er skikkelig mye arbeid, men faktisk veldig gøy!


Dess mer som fikses, dess mer ser jeg som mangler. Terrassen må vaskes med høytrykksspyler og terrasse-rens, deretter beises.  Vindski-bordene må også males. Det vil liksom ingen ende ta!
I made this! Nå er pergolaen under oppføring, og jeg har gjort det meste av arbeidet selv. Helt samt! Har hatt kyndig veiledning fra venner, slik at jeg fikk det på plass, og heldige meg som har fått så mye hjelp med masse av der andre. Jeg fikk til og med hjelp til å montert gassgrillen som jeg kjøpte for sikkert fire år siden.

Gassgrillen ja..

Under planlegging av grilling kom jeg på at jeg måtte ha gass til grillen. Mor hoppet i bilen og fikk tak i, men visakortet krøllet seg i skrekk når jeg betalte. Så dro jeg hjem til venninnen som monterte. Det var sinnsykt mye skruer, og jobbet på. Time etter time! (Nei, tuller ikke!). Til slutt var den ferdig. Da var klokka blitt sju. Vi var sultne alle mann, så det var i grevens tid. Eneste som gjensto var å montere gassflaken, men det går ikke an uten kobling. SERIØST! Hvordan går det an å selge gassgrill uten koblingen!? Løsningen var å skru løs for å  låne datteren sin. Så mat ble det, og det var utrolig deilig.

I dag er det vesentlig roligere. Jeg har ryddet litt og spylt litt på terrassen. Ellers ingenting. Helt greit å hvile seg en dag, for det er ingen fare for at arbeidsoppgavene skal ta slutt med det første!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.