Ikke så kult å være under administrasjon hele tiden..

Categories Blogg

Nå har jeg vært under administrasjon i snart fire uker. De tre første gikk så det suste, men nå er det DEN tiden i måneden, og jeg vil ha noe digg. Jeg har lyst på donuts, sjokolade, potetgull, og lakris-is.. Det er helt grusomt å dra å handle når det er sånn. Det holdt hardt i kveld, men jeg kom hjem med ekstra grønnsaker og ikke noe annet.

Jeg er begynt å bruke Fitbit-appen, og registrerer hvor mange kalorier jeg stapper inn. Problemet er at jeg begynner å bli lei av å spise så ofte. Skal jeg spise 5-7 måltider går det himla mye tid bort til å planlegge hva jeg skal få i meg. Det er så kjedelig. Selve matlagingen er også kjedelig..

Vesla er ikke satt under administrasjon. Hun er helt perfekt som hun er. Hun er også en av årsakene til at jeg ikke driver slanking, men heller kontrollerer kostholdet. I dag skulle jeg lage meg laks i folie. Der er faktisk utrolig godt. Bruker masse grønnsaker, dill og kryddersmør. De andre skulle spise noe svinekjøtt. Jeg liker ikke svinekjøtt, så det var ikke noe offer for meg. Da Vesla så laksen gjorde hun helomvending. Hun ville ikke ha kjøtt. Hun ville ha laks og grønnsaker! Herlig når ungen faktisk liker sunn mat bedre en junk!  Så da laget vi hver vår folie pakke, stod på kjøkkenet og skravlet om hva vi har gjort i dag. Det ble jo en utrolig hyggelig stund med matlaging.

Men jeg er lei av å være under administrasjon. Ikke hadde jeg gått ned mer enn 200 gram, men det er vel ikke annet å forvente etter ei deilig og lat helg…

Det ble et aldri så lite herremåltid for Vesla og mamma’n..

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Ikke så kult å være under administrasjon hele tiden..

    1. Det betyr bare at jeg bruker litt tid på å Google sunn, næringsrik og kalorifattig mat, spiser litt ca hver 3. time, og har økt aktivitetsnivået i moderat mengde. (Gå mer turer, gjøre litt mer i huset fremfor å synke sammen i sofaen etc.)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.