Ikke la julefreden senke seg riktig ennå!

Categories Blogg, Hverdagsliv

Jeg har bokstavlig talt lagt bak meg noen døgn til å spy av. Her snakker vi skikkelig omgangssjuke og en effektiv slankekur! Heldigvis er det over for denne gang, og jeg er forholdsvis mye bedre. Ennå litt dehydrert og sliten, men formen er stigende.

På snappen min popper det opp bilder fra det ene julepyntede hjemmet etter det andre. Vi snakker skikkelig koselige bilder, og det er så jeg kjenner nostalgien slå i mot meg. Det er skikkelig stemningsfulle bilder, og jeg kunne ha nytt det skikkelig, hadde det ikke vært for at DET IKKE ER JUL ENNÅ! Jeg kan få prestasjonsangst av mindre. Eneste plassen jeg får julestemning er på kjøpesenteret, mens jeg tømmer kontoen. “Same procedure as last year, Miss Sophie?”
“Same procedure as every year, James!”


Jeg har ikke kommet i gang med juleforberedelsene ennå. Bortsett fra å la visakortet få kjørt seg, men det er stort sett rød glødende hele tiden nå.  Anyways! Meningen var å ta et skippertak denne uka, men når mor netter ned, blir ingenting gjort. Vesla har vært opptatt med sitt, og sett sitt snitt til å snike seg unna det meste, så det ser om mulig verre ut enn vanlig! Fy flate!

Jeg hadde planer om å være ferdig med alt i dag, men er altså ikke engang begynt. Heldigvis florerer det av meldinger på Facebook at det bare er Jesusbarnet som kommer, ikke Mattilsynet, heldigvis! Problemet er bare at jeg droppet rundvask i fjor, droppet det i sommer og kan derfor ikke droppe alt i år også. Bad og kjøkken må snart desinfiseres.

Det blir ikke i dag! Fortsatt er formen så som så, og da er ikke vaskebøtta noe fristende bekjentskap. Jeg foretrekker sofaen og TV’n. I tillegg spiller Bodø Glimt mot Club Brugge i kveld, og den kampen MÅ jeg ha med meg. Måtte kvelden bli knall gul!
Trøsten min er at jeg har feriedag i morgen, og da må jeg i det minste få begynt å gjøre noe, for nå begynner det å nærme seg takeoff for julefeiringen.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.