I dag er det Sankthans feiring

Categories Blogg

Som den vimsa jeg er glemte jeg at det var Sankthans i dag da jeg handlet inn til helga. Vanligvis har vi grillet hjemme og sittet på terrassen og koset oss, men det går ikke i år. Noen naboer har nemlig plassert campingvogner og biler midt i utsikta mi. For første gang tenker jeg også: “Den jævla nabo’n.!” I-lands problem som jeg faktisk ikke gidder å vie noe mer oppmerksomhet..

Likevel har jeg har ingen planer klar for feiringa. Vesla MÅ jo få feiring! Så her må det improviseres. Så hva gjør vi nå da? Heldigvis finnes det jo butikker som er søndagsåpent, så litt skal vi få fikset.

Vi kan feire i Bodøsjøen på det nye Jektefartsmuseet vårt, men da blir det endel kjøring for oss som bor på landet. Regner også med at det kommer til å bli masse folk der siden vi akkurat åpnet området etter all byggeaktiviteten.

Her vi bor lager båtforeningen bål med leker for barna. Det er jo hyggelig å gjøre noe i nærmiljøet, men på sånne tilstelninger er det alltid kjedelig å komme bare mor og datter. Det er nok derfor vi har brukt å invitere andre til oss heller.

Det er ikke det beste været heller, men vi finner nok på noe..

Vesla skulle sole seg på Sankthans i 2013, og insisterte på solbriller, de fant hun ikke, så da måtte hun improvisere..

Det er sikkert mange kreative sjeler der ute, noen tips til å feire Sankthans på en ny og koseligmåte som passer for Vesla og Mamma’n til Vesla?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.