I dag er det 14. dag jul

Categories Blogg, Hverdagsliv

Jeg fikk med meg hjemmefra at jula skulle tas ned 13. dag jul. Det var ikke noe jula-varer-helt-til-påske der i gården. Når jula ble tatt ned, var det tilbake til striskjorte og havrelefse. Det høres nesten asketisk ut i mine ører, men det er sikkert fornuftig å ha det slik også. Da får man ryddet og vasket etter herlighetene, og ikke minst får man skikk på kostholdet etter all frotsingen.

Min plan var å pakke bort jula på fredag som var, men da ble det taco-fredag og The Voice, så jeg blåste en lang marsj i husvask. Jeg var ikke redd for at noen skulle komme å ta det fra meg. Eller rettere sagt; Jeg visste ingen kom til å ta det fra meg. Lørdag passet noek mye bedre til slik jobb egentlig, men så ble jeg så opptatt med bursdagsgutten i familien at det ble altfor seint å begynne med noe husarbeid, så jeg utsatte det til søndag. Jeg kom på at søndag er hviledag, og man skal jo holde hviledagen hellig, så da kunne jeg ikke ta et så stort arbeid på meg. Dessuten reiste Snuppa hjem til studentbyen, så jeg hadde det altfor travelt med å nyte de siste timene med henne.

Da rakk det altså å bli 14. dag jul, og fortsatt er ingenting gjort hjemme. Da viser det seg kanskje at jula likevel varer helt til påske. Den som lever får se..

 

2 kommentarer

2 thoughts on “I dag er det 14. dag jul

  1. Tok ned julenisser, røde julelys og julepynt 13 dag jul, men i morgen skal vi ta ut juletre, 7-armede lysestaker og adventsstjernen. Liker å ha dette til midten av januar 😊

    Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    1. Jeg er begynt den møysommelige jobben med å pakke jula bort. Ikke for at jeg har så lyst, men det er så vanvittig rotete her nå, så da må jeg få ryddet og vasket litt. To fluer i ett smekk! 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.