Hverdag uten at covid-19 viruset har hovedfokus

Categories Blogg

I Bodø kommune har det vært strengt regime når det kommer til smittevern. Det ser ut til å være en bra policy for vi har ikke hatt så mange smittede så langt. Vi hadde jo karantene for alle som kom sørfra omtrent. Mange har nok delt syn på dette om det ga noen gevinst, men smitten har i såfall ikke spredt seg. Jeg syns akkurat det var litt tungt når jeg kjente på savnet etter Snupsi-mi som bor på Østlandet.

Ungene har ikke fått vært med på noe særlig denne tiden. Det har vært noe heftig for den ene og den andre. Her i huset stod bokstavlig jubelen i taket da meldingen kom, om at skolen igjen åpner. Hvem som jublet høyest av mor og datter skal være usagt. I morgen er dagen..

I dag var vår første dag med skikkelig fokus på en hverdag etter corona. På jobb ble det lagt fremtidsrettede planer, og medarbeiderne var synlig lettet over å få begynne publikumsrettet arbeid igjen. Til og med jeg har lyst å jobbe med besøkende etter den lange isolasjonen.

Vesla brukte siste hjemme-skole-dag til å bli med på jobb. Hun besøkte mormor når mammaen dro i møter, men da jeg hentet henne kjente vi at vi nærmer oss en hverdag igjen. Stresset var i såfall på plass.

Til tross for bursdag på jenta, var det kun tid til en kjapp burger i bilen som middag. Så var det to timer drilløvelse, før det bar opp på butikken for å handle. Vel hjemme var det skolearbeid og forberedelse til i morgen. Ingen hvilehjem for gamle hester.

Jeg kjenner at det gjorde sinnsykt godt!!!

Endelig tilbake til at noe skjer utenfor hjemmet vårt. Vi fikk møte andre mennesker utenfor vår kohort. Det var deilig for liten og stor, og jeg gleder meg over hvert skritt vi tar mot en normalisering av situasjonen. Tenk så godt det er når vi finner frem til den nye normalen vår i hele samfunnet.

For oss var dette dag 1! Dag en på veien til  en normal hverdag. Første dag på lenge der vi følte vi gikk fremover og bare fremover. Jeg håper alle kjenner på den samme gleden over en ny hverdag som åpner seg opp rundt i landet.

Jeg har en fantastisk 12 åring i huset i dag også. Ikke rart det har vært en fin dag når jeg får dele den med et av favoritt menneskene mine ❤️
Gratulerer til mini-me, jeg er så glad for at jeg får være mamma for akkurat deg! Elsker deg høyere enn himmelen ❤️❤️❤️

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.