Havørna i hagen

Categories Blogg

Noen har ekorn eller pinsvin i hagen. Ja, har hørt om de som har elgen tuslende der også. I bakgården min har vi havørna. Den vakre majestetiske fuglen som bare svever gjennom luften.

Det er den vakreste fuglen jeg vet om. Da jeg foreviget de, gadd de ikke fly. De bare satt der og koste seg i sola. Jeg ropte og kastet stein i vannet slik at de kanskje fant ut at de skulle spre de fantastiske vingene sine, men nei! De bare satt der. Lurte sikkert på hva jeg var for en særing..

Men greit nok, jeg fikk forsøkt å bruke en ny kameralinse om ikke annet. Sånn lang-distanse greie som ser ut som en kikkert!

Om sommeren når ørna har fått ungene på vingene, er det ofte masse ørn over huset, men virker ikke som bestanden er så skrekkelig mye større for hvert år faktisk. Jeg bare nyter synet av de, og er glad ingen små kjæledyr virker å ha fanget deres interesse så langt..

 

Men på minnekortet fant jeg det fineste bildet jeg har tatt! Se så vakkert havet er! Jeg formelig kjenner saltsmaken på huden og strandsanda mellom tærne. Det er ikke motivet som gjør det så fint, men det at det minner meg sånn om at sommeren snart er på tur. Sånn har vi det på landet, strand og hav, og litt havørn.

2 kommentarer

2 thoughts on “Havørna i hagen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.