Det er deilig med vår her nord!

Categories Blogg

I dag kom meldingen vi ventet spent på. Lillestorebror er frisk! Eller ikke akkurat frisk, for han har fortsatt en infeksjon i de øvre luftveiene, men ingen corona.

Det gikk ikke mange minuttene før vi var på besøk hos storesøster. Vel og merke vi to som er helt friske.

Denne helga har jeg forsøkt meg som gartner. Herregud for et hardt arbeid. Ikke minst kjedelig! Den som hadde hatt en overfylt bankkonto, slik at man kunne hamstret blomster til hagen. Jeg skulle selvsagt leid inn gartner som kunne holdt hagen i hevd. En sånn som de hadde i Frustrerte Fruer. En i bar overkropp og med vaskebrett. Nå hadde jeg garantert betalt ut mer i sykepenger enn i lønn, for å tusle rundt i bar overkropp i fire plussgrader er ikke akkurat helsebringende.

Jeg fikk gjort litt i hagen selv. Dog ikke i bar overkropp, men godt påkledd. Det ble litt raking i mose-dotten. Jeg har Nemlig anlagt mose-hage. Man skulle i såfall tro det, for det er mer mose enn gress der. Jeg skulle fjerne den tenkte jeg. Etter en kvadrat skjønte jeg at det ble ikke aktuelt! Armene hang nede på anklene. Det var tungt!

Det grønne er kun mose!

Så da bar det avsted til Plantasjen. Herregud! Man må jo være ingeniør og agronom for å skjønne hva man trenger! Det var ingen å spørre, så jeg ga f… Hagen får bli som den blir. Mose er dessuten mye deiligere å gå på i bare tottiser.

Hagemøbler er hentet frem, noen margeritter er kommet i blomsterkrukken, og jeg har anlagt det stusseligste blomsterbedet jeg noen gang har sett. Pytt, pytt! Jeg venter til den sexye gartneren min dukker opp, da blir det nok bra ser du!

Tror det er krokus og no tulipaner som er plantet ned. Jeg hentet de hos Storesøster, og det som alt annet i hagen blir vilt voksende.

Det skal ikke mange gradene til, men så er det vår her nord også. Om jeg tror vi er ferdige med snøen for denne gang? Overhode ikke! Derfor må jeg passe godt på de små margeritt-babyene mine.

Det er deilig med vår her nord!🌦

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.