Last Updated:

Første date eller første møte

Categories Singel mammas dagbok

Hva er de ultimate tingene en mann kan gjøre på første date, og som medfører at det definitivt ikke blir en date nummer to? Hva gjør at du kan ende opp med å gohste en mann, få skjult telefon nummer og ny identitet?

For meg er den ultimate feilen når mannen begynner å planlegge en fremtid sammen umiddelbart. Kommer med utsagn som “Om det skulle bli oss så..” Da får jeg nerver og kalde føtter ganske så umiddelbart. Det er sånn at jeg kjenner at jeg har akutt behov for avstand, og i stede for å få en morsom date der man blir kjent, så smeller alvoret deg midt i ansiktet. Sjarmen blir umiddelbart borte. Faktisk så virker det som sånn typisk desperat-faktor. Jeg tenker bare løp Heidi! Løp!

En annen ting er når man møter triste-guff. En som sitter å forteller hvor mange sitroner livet har servert han, og hvor vanskelig alt er. Skikkelig offer for livet. Man får følelsen av å være en sjelesørger og ikke en date. Vi har alle baggasje med oss i livet, og det er ingen konkurranse om hvem som har hatt det tøffest. Å sette seg ned å synes synd på seg selv, og sutre over hva livet har servert er ikke sjarmerende. Blir man bedt om å gi fra seg telefonnummeret vil man helst google nummeret til mental helse og gi han det i stede. Det eneste en slik date forteller meg, er at dette mennesket lever i fortiden og har med seg ting jeg ikke vil ta inn over meg på en første date i såfall.

Nummer tre er når han prater om x’en sin. Det være seg positivt eller negativt. Jeg mener, en første date skal fortsatt handle om å bli kjent med hverandre. Hadde det vært x’en jeg var interessert i, ville jeg vel blitt med henne på date da. Jeg tenker jo umiddelbart at denne mannen ikke nødvendigvis er ferdig med tidligere forhold. Begynner han i tillegg å fortelle om hennes utilstrekkelighet, er jeg hvertfall forsynt og tenker at en sak har alltid to sider men jeg har ikke lyst å høre noen av dem.

Hvis mannen forteller om livet sitt er det alltid interessant. Nei, forresten. Ikke alltid. Det er ikke spennende å høre om hvor mye han tjener, hva han har kjøpt og skal kjøpe. Hvor mye han bruker på scooter, biler, båter og motorsykler. Det er ikke sjarmerende når han strør om seg med navn på b-kjendiser som han kjenner, forteller hvor NÆRE venner han er med alle sammen og hvor mange damer som liker han. Jeg mener, om han er slik en catch, hvorfor er han singel ennå? Samtidig føler jeg mer som en reporter for et sladderblad, enn en date. Sant og si virker det som slike menn er mer interessert i å snakke om seg selv, enn å bli kjent med meg.

Den siste er den verste. Han blir full som en dupp. Det starter hyggelig, og man tenker at dette er lovende. Du merker han blir sløv i blikket, og vil være mer intim. Han tror han er flørtende og beleven, men i realiteten er han forvandlet til en snøvlende, tafsende dust som du bare ikke kommer det fort nok unna. Det er sånn at man omtrent får frysninger. Jeg var på en sånn date, og da jeg reiste meg for å dra, slo han spiker’n i kista. “E det nå muligheta for nå sex da?” For å si det sånn gadd jeg ikke svare når han ringte i ettertid.

Det kan jo ikke bare være meg som har opplevd dårlige dater, så hva er den verste første daten du har vært på?

Dette er et innlegg fra 24.04.2020, men er stadig like aktuelt for singel-mamma.

4 kommentarer

4 thoughts on “Første date eller første møte

  1. Ja, det er vel litt turn-off-temaer. Har du skrevet et innlegg også om hva man helst BØR snakke om? Hadde vært gøy med et slikt innlegg også 🙂 Jeg har ikke vært på sånne dater før, men tror jeg hadde fått skikkelig nerver for hva jeg SKULLE snakke om 😀 Sikkert kommet ut mye rart… Glad jeg har Hr Frodith 😉

  2. Det var noen klare deal-breakers blant disse her, ja *hehe*
    Jeg har imidlertid en lei tendens til å brått få avsmak av de mest irrasjonelle tåpeligheter, og jeg, da.. Av eks kan nevnes; Filede/tydelig pleide negler og hanskebruk for ikke å bli skitten på hendene når de skrur, liksom jeg ikke fikser korte bein i forhold til overkropp, magen må være flat, og jeg ser helst at de sitter som menn, og ikke med beina i kors..
    Om dette var galskap, embrace yourself *haha*
    En stakkar trodde jeg trygt kunne innvies i at han skulle innom en sjappe for å kjøpe noen lysmansjetter til jul, hvorpå jeg fysisk kunne kjenne all interesse rant ut som om proppen var dratt opp i badekaret. – En annen kom i skade for å bruke noen bukser som var helt ‘ut’, and the list goes on and on.. 😀 😛 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.