Last Updated:

Forskjell på å være syk og å være syyyk

Categories Blogg, Hverdagsliv

Jeg hater sutring over helse-bagateller og får gnagsår i sjelen når jeg må høre på de som forteller om ekstremt ondt i ondten. Noen har så vondt at holdt på å forgå, men etterpå vasket de huset, bakte tjuefire bløtkaker og løper opp fire fjelltopper og har lekestund for klassen til barna,  Men de var Såå dårlig. Pussa nesa HVERTFALL tre ganger før lunsj!

Dette er den ene tingen jeg må vokte mine ord å klage for mye om, for jeg må også fortelle alle jeg møter om hvor mye jeg lider hvis jeg har vondt, men for meg er det er vel så viktig at alle ser hvor tapper jeg er. Jeg går alltid på jobb PÅ TROSS AV!  Jeg stod tross alt fjell-støtt etter at jeg fikk myggstikk og måtte til legen. Men dere fikk alle muligheten til å høre om hvilken bauta jeg var som stod han av, for å være hjemme fra jobb var aldri et tema.

En klok mann som bruker å servere meg trallala-drops av og til, sa det egentlig ganske klart. «Du får sykemelding når du treng det, men æ tilbyr dæ ikke sykemelding automatisk. Altfor mange læga gjør det. Det blir for lættvindt. Du må he om sykemelding, så skal æ vurdere om du har behov for det!»

Disse små ondtene vi har av og til, blir ofte flaue å nevne. Når man snakker med de som har kroniske, alvorlige pog endog dødelige sykdommer, blir det flaut å ramse opp stive ledd, snørring og såre halser. Det er i såfall sånn at jeg blir flau på vegne av de som detalj-beskriver dobesøkene sine for å forklare at det var diaré som var problemet, eller man forklarer hvor mye snørr det var på papiret.

Nei, jeg må innse at jeg ikke har veldig høy toleranse for små-klaging over bagateller, selv om jeg er utmerket klar over at jeg gjør det selv også.

Manflu og forkjølelse er ikke dødelig! Klart det er kjipt å være forkjølt, men Get over it! Ikke klag til meg liksom. Det blir ikke bedre av å sutre over det i tillegg.

6 kommentarer

6 thoughts on “Forskjell på å være syk og å være syyyk

  1. Kjenner igjen dette jeg også. Har en bekjent som er akkurat slik. Hun syter skikkelig over så forferdelig vondt hun har, og halvtime senere vasker hun hus og drar ut på fest. Blir helt matt jeg.

    Selv har jeg kronisk betennelsesreumatisme med gjentatte betennelser i leddene mine noe som har ført til at jeg har blitt operert mange ganger i flere av mine ledd.

    I november 2022 var jeg igjennom en lungeoperasjon ved Rikshospitalet hvor de fjernet lungeembolier i lungene mine. Vet du hva min bekjent sa til meg når hun hørte det? “Slutt å sutre, for jeg har det verre enn deg!”. Ble helt satt ut.

    Ønsker deg en superfin onsdag ettermiddag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

  2. Her har jeg på den ene siden Lambertseters edsvorne sønn. – Elitesoldaten fra hærens jegerskole, eller hva nå det heter, som bla.a var blant de som får herje med US marines på øvelse i vinterkrig. – Mannen som ikke frykter- eller viker tilbake for noe- eller noen.. På den annen side, derimot, har jeg den som så inderlig tappert klarer å krype fra hhv sofa/seng til toalettet ved egen maskin. – Han som ligger sammenkrøllet som ei forbanna reke uten å uttrykke annet enn smerteynk.. – For det han er rammet av. er vitterlig ikke noen vanlig forkjølelse, må vite!! At det samme viruset ikke avstedkom med verre symptomer enn at de lot seg eliminere ved hjelp av et par Ibux, Otrivin mentol, og noskapin hostestillende, er fullstendig irrelevant i den her sammenhengen..
    – Jeg blir rett og slett folkevond av sånt! *hehe*

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.