En tre-i-en søndag

Categories Blogg, Hverdagsliv, Vesla og Snuppa

Å vokse opp på -70 og -80 tallet med mamma og pappa som hadde en høy grad av deltakelse i livet ditt, var mer uvanlig enn vanlig. På mange måter må jeg bare innrømme at jeg var et privilegert barn, med foreldre som fulgte opp både skolegang og fritid, og som åpnet dørene hjemme for alle ungdommer så lenge vi oppførte oss ordentlig. Jeg vet jeg har vært heldig med oppveksten hos disse to vakre menneskene, og det tror jeg nok søstrene mine også er enige i. Det betyr ikke at vi var noen englebarn, for vi ga nok både mor og far mer enn ett grått hår opp gjennom årene, men selv om vi gjorde både dumme og uoverveide valg visste vi at vi hadde to sterke mennesker som hadde ryggen vår til enhver tid.

I dag er det farsdag, og jeg er en av de som gjerne hyller pappaen min og synes han fortjener mer enn bare én dag! Mamma og pappa skulle fått mors- og farsdag hver eneste dag for min del.
Vesla og meg dro for å feire familieoverhode, og der ble vi servert kaffe og kake. Det var ei snill stund, men vi kunne ikke bli så lenge.

Vesla og jeg holder på å fikse opp rommet hennes, så vi måtte tilbake til arbeidsleiren. Nå skal det bli skikkelig ungdomsrom på henne, men da må hun også hjelpe til. Ja, til barnearbeid! Jeg har tatt av lister og revet tapet, mens Vesla har stått for malingen.
Vi har fått tid til de gode samtalene og litt latter mens vi har holdt på sammen. Rart at det som egentlig er et ork straks blir en hyggelig greie når man gjør det sammen?

Jeg har kjøpt inn malerkoster! Jeg lover! Da Vesla var ferdig med første strøket hadde hun like mye maling på seg selv som på veggen! Ansikt, T-skjorte og bukse! Overalt! Jeg fikk meg en liten latter om ikke annet, men sånn var det sikkert også da jeg malte første gangen.

Så nå er det bare å vente på at første strøket tørker, og det tar nok noen timer. Da blir det sports-søndag. Vi skal kose oss med Glimt-kampen! Vesla laget seg en liten kopp kakao mens hun ventet. Det var nesten så jeg fikk lyst på en jeg også..

Denne søndagen har bydd på alt fra familietid, arbeidsleir og sportssøndag. Tre-i-en! Så nå kan resten av kvelden brukes på avslapping og me-time! God søndag rundt om 🌼🌼🌼

2 kommentarer

2 thoughts on “En tre-i-en søndag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.