Last Updated:

En deprimert vagina?!

Categories Blogg

Ferie er skumle tider for en mamma som kjeder seg i regnværet. Da er det tid for serier, og jeg har tatt frem en serie fra en svunnen tid. Sex og singelliv er børstet støv av, og kommet frem i dagens lys.

Jeg er kommet så langt at pripne Charlotte må til gynekologen og får diagnosen deprimert vagina, og må ha antidepressiva. Deperimert vagina altså. Ja, alt skal man høre før ørene faller av. Hva som fikk den deprimert og hvordan det utartet seg er jeg usikker på, for jeg lo så jeg fikk brus i nesa og utover gulvet.

Nu vel, det var likevel noe viktig som ble tatt opp i episoden. Charlotte hadde heller aldri sett sin vagina i speilet. Hun visste altså ikke hvordan den så ut. Det er vi ved kjernen av problemet. Dersom vi kvinner ikke vet hvordan vår vagina ser ut, hvordan skal vi da kunne vite om det er noen endringer i rikets tilstand? Det er viktig å vite at vaginaen endrer utseende ut fra alder og fysiske påvirkninger, og hva som er normalt for seg selv. Da kan man på et tidlig stadium oppdage eventuelle endringer som ikke er som de skal.

Så damer! Bare å finne frem speilet og gå på oppdagelsesferd, og oppdager du noe uvanlig så er oppfordringen å gå til legen! Det kan hende du har deprimert vagina!

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “En deprimert vagina?!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.