Dugnad med mening

Categories Hverdagsliv

Jeg har vært med på mange sære dugnader opp gjennom årenes løp. Vil vel bare kategorisere noen få av dem som meningsfulle.

I går var jeg på en dugnad med mening. Vi plukket plast etter et tidligere avfallsdeponi. Dette var plast som vinden har tatt med ut i marka for mange år siden, og der ble det liggende. Fy flate så mye det var!

Dugnaden kom på den minst passende tiden for min del (det passer egentlig aldri) og jeg kunne betalt meg ut av den. Det var aldri et alternativ i mitt hode. Dette er en dugnad med mening, og for meg var den veldig viktig å delta på. Jeg føler jeg har gjort en hederlig innsats for miljøet! Ca. 270 sekker plastavfall ble plukket på to dager. Det er mye!!

I dag har jeg en kropp som kjennes ut som den er blitt overkjørt av en dampveivals! Massevis av nye muskelgrupper har gitt seg til kjenne, og jeg går som en 90 år gammel  gikt bunden krok, og av erfaring vet jeg at det blir verre før det blir bedre. Da får jeg trøste meg med at det var en god gjerning til en god sak!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.