Du herlige tid.. eller ikke

Categories Blogg

Jeg sier i år som de siste 3 årene, at jeg orker?! I går satt jeg altså kvelden og natta på tamp og pakket inn adventskalender til Snuppa og Vesla. 48 små og store adventsgaver til de to små jentene. I tillegg må jo de tre store få adventspakke, dog i entall. Det får liksom holde.

Jeg sier i år som i fjor, dette er siste året! Neste år er det bare Vesla som får kalender. Jeg har ikke lengre fantasi til å finne små gaver som gleder, og som heller ikke koster skjorta.

Da alle fem var yngre fikk ingen gavekalender. Jeg orket ikke tanken på å pakke inn 120 gaver. Hadde jeg gjort det, tror jeg definitivt jeg hadde blitt små gal! De fikk ferdige kalendere.

Nåja, nå er det helt og holdent this time of year, og det er bare sjarmøretappen igjen. Til helga skal Vesla delta på første juleshowet i år. Da er drill som står for tur, og det gledes..

En nydelig advent ønskes til alle, enten dere har benyttet natten til å pakke adventskalendere eller ikke.💜💜💜

6 kommentarer

6 thoughts on “Du herlige tid.. eller ikke

  1. Sier det samme hvert år jeg også, men det er lettere sagt enn gjort. Her er det 3 stk som skal ha gavekalender, men heldigvis deles dem på 2 familier så istedet for 72 gaver, blir det 36. Likevel så er det som du sier vanskelig å finne på noe som skal glede hver eneste dag. 🤷‍♀️

    1. For å være helt ærlig, går det mye i godis også da. Glad jeg begynte med dette når bare Vesla bodde hjemme, men når Snuppa fant det ut, ville hun også ha.. I alder av 21 år! 😂

  2. Jeg har åpenbart en høne og plukke med moder’n! For ikke bare har jeg (hold deg fast!) ALDRI(!) hatt pakkekalender i mitt liv, da vårt kalenderbehov ble dekket av spartanske ‘kjøpekalendere’ inneholdende en skarve sjokoladebit! Men selv DETTE ble det slutt på en gang mens jeg (atter igjen; Hold deg fast!) fremdeles var i TENÅRENE!!..
    – Hmm.. Kan dette holde til at jeg kan ha krav på erstatning fra staten? – Jeg mener.. Sånn som gis unger som har vært forsømt på ett eller annet vis, eller mobbet?.. 😀 😀 😀

    1. Jeg synes definitivt du er blitt forsømt, faktisk jeg også når jeg tenker meg om! Det her skal rapporteres til mor og far som neglisjering. Skadeerstatning er HELT på sin plass!

  3. Jeg beundrer dere foreldre og fantasien deres når det kommer til pakkekalendre til ungene deres, men det er jo kjempekoselig også da 😊

    I år har jeg laget en pakkekalender til mannen min, og det synes han er koselig 😊

    Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.