Da reiser jeg hjem med litt mer julestemning

Categories Blogg

Etter gårdagens tre og en halv timers venting i flyet, tok vi endelig av og dro til hovedstaden. Heldigvis hadde vi god klaring mellom flytider og konferanse, så tross forsinkelser rakk vi konferansen med noen minutters margin. Konferansen handlet om mangfold i kulturbransjen, og det er jo et av mine favoritt tema. Godt å få litt faglig påfyll og nye impulser. Det trengte jeg for jeg følte at hjernen min begynte å gå på repeat.

Etter første fagdag gikk veien til det nye Munch museet. Herlighet for et nydelig museum. Jeg visste ikke at Munch hadde så mange verker, og heller ikke at han brukte så mange forskjellige kunst-teknikker. Jeg rakk faktisk ikke å få med meg alt. Det var så mye å se på.

Etter omvisning ble det et nydelig måltid på toppen. Det var så fint å spise så høyt oppe bare omgitt av lysene fra byen under oss, mens mørket fra natten omsluttet oss mer og mer. God mat, god drikke og godt selskap. Kan det bli bedre?

Ja, jeg vet at Munch-bygget et omdiskutert, men jeg synes det et passer perfekt inn som signatur-bygg. Det har en utradisjonell fasade, men nå liker jeg det nye og det som er annerledes.

Kvelden ble avsluttet relativt tidlig, men dagen hadde vært lang. Gåturen tilbake var deilig. Bare å gå for seg selv og være i son egen boble og se på de julepyntede fasadene. Det var så fint med masse lys og fin pynt. Jeg blir så mjuk om hjertet når jeg vandrer rundt og ser alt det fine rundt meg.

Nå er dag to over, og jeg er på tur tilbake til flyplassen. Stor er spenningen på om bilen er fullstendig nedsnødd og brøytet inne, eller om den er tauet bort. Det blir spennende å se..

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.