Det spirer og gror av ymse vekster i huset

Categories Blogg

Min lille fine sønn på 26 er redd edderkopper. Han er HYSTERISK når de dukker litt uventet opp, og det er sjelden de ringer før de kommer på besøk. Lille storebror, Vesla og meg har flere ganger måtte reddet han fra de store uhyrene med en diameter på max 5 mm.

Vi har hatt masse moro på hans bekostning, for vi er rimelig skadefro når han hyler som ei lite jente og kommer løpende ut fra både soverom og bad! Vi er ikke spesielt flinke til å le med han, vi ler av han! For han hyler og ler, bannes og kjefter i skjønn forening. Det går IKKE an å få han til å akseptere de små skapningene.

I dag var det en mikroskopisk edderkopp inne i bilen, han fikk panikk og spratt ut av bilen. (Den var parkert!) Selvsagt sprutet jeg ut i latter, for sjelden har jeg sett så mange ukontrollerte bevegelser på en gang. Damen som stod litt unna gjorde store øyne, for hun så jo ikke det lille uhyret og trodde gutten hadde spasmer av en annen verden!

Jaja.. Vi var ute å spiste middag, han og jeg. (Akkurat som det var det jeg trengte når jeg er under administrasjon) På tur hjem ville han innom Plantasjen, og jeg tenkte at nå kom han til å kjøpe blomster til mammaen sin. Neida, han ville ha bedre luftkvalitet inne hos seg selv. Det ble noen planter på meg også, og jeg er veldig spent på hvor lenge de overlever i min besittelse. Men tilbake til min lille sønn på 26. Han fant sin “beibi” der inne. Han var beint ut lykkelig.

Insekts spisende plante! Stor var lykken! Han strøk den over potta og snakket varmt med den. Han turte ikke røre bladene da. Han holdt den opp så den skulle få se ut av vinduet og kalte den sin nye bestevenn. Mamma’n lo så tårene trillet, men det skal ikke forbause meg om hans planter overlever mine…

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

4 kommentarer

4 thoughts on “Det spirer og gror av ymse vekster i huset

  1. Jeg er redd edderkopper, men jeg hadde vært MYE MER redd den planten 😀 Tenk om DEN plutselig fikk “nok av” å stå i jorda der da..:-D

  2. Ble bitt av en edderkopp for maaange år siden. Jeg la ei hand på ei gresstue og plutselig var
    det noe som kløp inni handflata. Løftet hånda
    og da sprang småtten inn i gresset på alle
    sine ben. 😂

    Heldigvis er de (fleste) norske så små at
    du kjenner at det kliper hvis du blir bitt. Litt
    verre tror jeg med kjelleredderkopper. De
    kan bli ganske store. 🤔

    1. Uhhh… Trodde ikke eddiser i Norge beit! 😱 Jeg bruker å få noen skikkelig feite på terrassen og de er skikkelig vakre. Men jeg liker meg best på en armlengs avstand.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.