Last Updated:

Shopping og bærekraft, miljøvern er viktig men til hvilken pris

Categories Blogg

I dag har jeg virkelig ryddet og vasket i huset. Det var en dyd av nødvendighet siden jeg ikke gadd forrige helg. Tørket støv, ryddet, la sammen klær, vasket klær, støvsuget, moppet gulvene og fikk ristet mattene før jeg la de på igjen. Nå lukter det reint i hele huset, og det er fantastisk deilig.

Det slo meg når jeg holdt på, at sofaen stjeler halve stua. Den er rett og slett for stor. Helt fantastisk å synke ned i, men for stor.

Ja, hva gjør jeg når jeg er misfornøyd med noe? Jeg bytter det ut! Helt normalt for meg. Forskjellen er bare at vanligvis kjøper og selger jeg på nettet, men denne gangen kjøpte jeg nytt. Ikke rett pekefingeren til meg, for jada, jeg tenker bærekraft. Jeg har vurdert om dette er forbrukervennlige produkter med holdbarhet, pg om det er produsert ut fra bærekraft-prinsippene, men det er jeg heller tvilende til. Det er ikke reklamert for det i så fall.

Når jeg var i farta ble det like gjerne nytt spisestue bord, og stoler også. Det som står her er faktisk 12 år, så jeg tenker det er lov å bytte hvis jeg selger dette billig videre. Jeg prøver å være en bevisst forbruker, med fokus på bærekraft-prinsippene, men jeg sliter med å betale 25 % mer for en vare bare for at jeg skal forsikre meg om at det er et bærekraft-produkt jeg kjøper.

Jeg er litt Ole Brum, ja takk begge deler! Vil være en forbruker som etterspør bærekraft-prinsipper på produktene, men ikke spesielt interessert å betale så mye mer for det…

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.