Det ordner seg nok

Categories Blogg

Nå er det bare noen dager til jeg drar, og jeg prokastinerer så det holder her, men jeg har en mental plan på hvordan jeg skal få fikset alt før jeg drar. Jeg har trua på at jeg skal komme i mål, men i kveld tror jeg at jeg må skrive en solid huskeliste.

Vesla skal være hos storesøster, så jeg må fikse alt til skolen, fritidsaktiviteter og to håndballhelger. Storesøster er definitivt meg opp av dage, bare mer strukturert enn det jeg var på den alderen, så dette går nok bra. Likevel er det litt logistikk rundt dette også. Heldigvis er det kort vei mellom husene våre dersom noe skulle mangle. Det ordner seg nok.

Bilen min må fikses. Den skal til bil-doktoren på torsdag, etterpå skal den EU-godkjennes. Det kan jo bli litt tight med tid når flyet mitt går fredags morgen, spesielt siden den skulle vært EU-godkjent for leeeenge siden. Faktisk så lenge siden at jeg drar å henter prøveskilt før jeg kjører den på verkstedet. Det vil si at det blir litt logistikk som må gå opp, men det ordner seg nok.

Å reise ned på denne tiden betyr at det kan være vår på dagen, regn og surt på kvelden, eller bare en varm dag og kveld. Pakkingen kan derfor ikke bare gjøres på måfå. Jeg må ha litt tøy for hver årstid. Dessverre er skittentøyet stapp fullt, så her må det vaskes tøy. Blir glissent med tøy hvis jeg ikke gjør det, men det ordner seg nok.

Jeg skal å få ordnet litt på kroppen min før jeg drar. Neida, ikke noe nip and tuck, bare litt forefallende vedlikehold, og det kan jo ta sin tid. Jeg er liksom ikke i vedlikeholdsfri tidsalder lengre. Håret ser ut som en velbrukt piasavakost, men det ordner seg nok.

Kjøkkenet må fikses ferdig før jeg drar, ellers tror jeg gutta i huset henger opp et portrettbilde av meg på veggen, og bruker det som blinken til dartpilene. Hvis jeg har forstått irettesettelsen fra de tidligere i kveld, så var de noe misfornøyd med at jeg startet oppussingen av kjøkkenet og dro til London, kom hjem og var sååååå sliten, og derfor ikke har gjort meg ferdig. Jeg sa til dem at det ordner seg nok.

Jeg må få ordnet med litt assistanse som lagleder for håndball laget, for de har kamphelger begge helgene jeg er borte. Til alt overmål, er det hjemmekamper nå til helga, og kjøring neste. Det vil si at arbeidslister og dommere må fikses, det har jeg aldri gjort, men det får jeg til.

Det er nesten så jeg sitter med en liten følelse av å ikke ha fullstendig kontroll på alt som skal gjøres, og at jeg er litt vel mye tids-optimist, men det ordner seg alltid!

Jeg skal begynne snart, jeg skal bare lese litt på nettet først…

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

2 kommentarer

2 thoughts on “Det ordner seg nok

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.