Det koster skjorta å ha barn

Categories Blogg, Hverdagsliv, Vesla og Snuppa

Det var så deilig å skulle ha en rolig helg uten noen planlagte aktiviteter. Værgudene har slått seg vrangen, så det er skikkelig inne-vær. Alt ligger til rette for ei god bok, noe god mat og kanskje en film eller noe slikt.

Helt fri for aktiviteter har det forresten ikke vært. Vesla har hatt danse-dugnad på et kjøpesenter. Det hadde ikke hun noe i mot, for å danse er noe hun gladelig gjør, og scene-skrekk har hun aldri når det kommer til nettopp dans.

Ja, så fikk mor tid til litt shopping på toppen av det hele. Noe måtte jeg jo gjøre for å få tiden til å gå. Mor fikk ny bukse og skjorte, og Vesla fikk ny bukse, noen topper og nye trenings thightser.
Egentlig burde jeg få treningstøy på blå resept, for jeg tror jeg har brukt enorme summer på treningstøy, joggesko, fotballsko, danseutstyr, leggskinner, fotballer og ikke minst håndballer, opp gjennom årene.

Da Snuppa drev med håndball måtte hun stadig ha nye håndballer, rett og slett fordi de ble utslitt. Jeg husker spesielt hun ba meg kjøpe en bestemt type ball, og jeg dro for å kjøpe den. Heldigvis fant jeg den riktige, og gikk for å betale. ÅTTE HUNDRE KRONER! Jeg fikk hakeslipp, og trakk bare kortet i forfjamselsen. Vipps! Så hadde hun den kuleste ballen på laget, og moro-kontoen min var tom. Da lærte jeg meg ALLTID å spørre hva det kostet før jeg sa ja til noe som helst!

Men at det koster å ha barn, det er helt sikkert!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.