Det er faktisk ikke greit!

Categories Blogg

Endelig kom dagen Vesla har sett frem til så lenge. Nå har hun fått full regulering på tennene. Hun var stor-fornøyd! Egentlig skulle hun være borte fra skolen hele dagen, men det gikk kjappere enn vi trodde, så derfor skulle hun ta buss til skolen og få med seg halve dagen i det minste. Hun var ute i god tid før bussen kom, og busstoppet er rett utenfor kontorbygningen vår.

Så stod hun plutselig i kontordøra med et ulykksalig blikk. Bussen hadde kjørt rett forbi henne uten å stoppe. Jeg kjente jeg tok bunn-tenning! Nå igjen altså?

Hadde det vært første gang, hadde jeg kanskje bare blitt irritert, men det er andre gang jeg må slippe alt jeg har i hendene å kjøre ungen fordi bussen ikke stopper. Jeg har måtte kjørt fordi bussen er sein også, så toleransegrensen for busselskapet er labert for tiden.

Jeg forsøkte å finne et telefonnummer å nå selskapet på, men det var IKKE I BRUK! Akkurat i dag tror jeg det var til deres beste, men jeg ble om mulig enda mer hysterisk forbannet.

Besluttsomheten tok meg og jeg sa til Vesla at jeg visste akkurat hva jeg skulle gjøre. Hun så litt engstelig på meg, og lurte på hva det var. «Æ kjør etter bussen og stoppa den, så ska æ vel fortell han kor han Adam kjøpte ølla!» Det kom et knis fra Vesla før hun ga klar beskjed om at hun skulle kjøres til skolen først.
Endeholdeplassen er rett ved skolen, og jeg rakk bussen akkurat etter å ha satt av håpefulle.

I Bodø er det nå en bussjåfør som tenker at halvgamle, gretne kvinnfolk ikke er hans favoritt passasjerer. Han vet også at skal han unngå de, bør han plukke opp ungene som står å venter på bussen.

Han ble sikkert litt grinete, men det gir jeg meg f… i, for det der var faktisk ikke greit!

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Det er faktisk ikke greit!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.