Det er dette jeg jobber for..

Categories Blogg

Reklame | Tranøy Fyr

Jeg har det aldeles fantastisk på vakre Tranøy Fyr. Vi er her i forbindelse med et strategiprosjekt som skal jobbes frem. Jeg må bare si det, dette er bare Norge på sitt beste, og man kan bli nasjonal-romantisk av mindre.

 

Jeg har vært her en gang tidligere. Det var i vår, og før anlegget åpnet for sesongen. Derfor fikk jeg bare sett uteområdene. Det er spektakulært å stå på andre siden og beskue Lofot-veggen. Den strekker seg så majestetisk mot himmelen. Det er så fantastisk mange vakre steder jeg ikke har vært, og det selv i den regionen jeg tilhører. Jeg er bare ikke flink å være turist i eget land.

Hele dagen har gått med til samling og vi har jobbet med marked og salg. Viktige områder for de fleste som driver virksomhet. Noe skal man som regel tjene penger på da.

Etter samlingen kjørte vi ned til Tranøy sentrum og tittet. Tenk, jeg skammer meg for å innrømme det, men jeg har faktisk aldri vært der før. Det var så koselig, intimt og hyggelig. To nydelige bygninger i jugendstil utpeker seg der, og hadde et litt herskapelig sus over seg. I tillegg hadde nærmiljøet etablert en kunst sti i sjø-linjen.

De har også egen pub, og det må vel være kuleste puben jeg har sett. Ei gammel hvalfangst-skute som er bygget om. Alt dette skal jeg titte nærmere på neste gang jeg er her.

Her på fyret har vi fått den aller beste trakteringen. Lunsjen bestod av en nydelig fiskeburger med rødbetsalat. Middagen var bare helt fantastisk. Forrett med speket hvalkjøtt, ristet valnøtter og gresskar-kjerner, spekeskinke, chutney, sennep, oster og mye mer. Hovedretten var grillet tørrfisk og desserten var sjokolade mousse.

Før middagen fikk vi omvisning i fyret. Der var det kunstutstilling med malerier av en lokal kunstner. På toppen fikk vi se sol nedgangen bak Lofot-veggen. Det var så vakkert at man nesten mister pusten..

 

I hele tatt har vi fått super service og oppvartning. Dette er fordelene med å jobbe som jeg gjør. Det å få se hva andre har å tilby slik at vi kan samarbeide om å få turistene til dette området. Snakk om å ha en deilig arbeidsdag? Hit skal jeg tilbake som privatperson❤️

 

Vurderer du å reise til Nord-Norge bør dette være på din bucket-list. Alt er ekte! Her får du det ditt hjerte begjærer og enda litt til. Anne-Gry er den perfekte vertinne, og hun får deg til å ønske deg tilbake hit ❤️

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.