Last Updated:

Den som ler sist ler best med utspekulert latter

Categories Blogg

Vesla vil gjerne være lengre oppe enn avtalt. Hun er virkelig nattens dronning om hun får lov. I denne unntakstilstanden merkes det at leggetider og plikter blir noe mer lemfeldig utført. Jeg merker at jeg blir mer og mer sløv i helgene, og leggetiden blir seinere og seinere.

I går kveld bestemte jeg meg for at jeg skulle sette skapet på plass. Når tida var der, skulle hun rett i seng! Ikke noe ekstra tid til å se på telefonen eller nettbrettet. Det skulle være kveld halv elleve. Jeg ga veldig klar og tydelig beskjed om når hun skulle komme seg i seng, men forberedte meg mentalt på at det kunne komme tildels heftige protester.

Da tiden var inne ba jeg henne logge av, og gå rett på badet og stelle seg. Uten noe mokkel gjorde hun nøyaktig som hun fikk beskjed om. Ikke noe tull, og ikke noe uthaling av tid. Allerede her skjønte jeg at noe var i gjære.

Da hun var ferdig, gikk jeg ut på kjøkkenet for å hentet et glass brus . Tilbake i stuen ble jeg møtt av en kurv med velvære-greier, og Vesla som lurte på om jeg kunne fortelle hva det i kurven kunne brukes til, og om hun kunne få gi meg hudpleie.Det kunne hun selvsagt få. Når barna har cravings på hjernefyll og ønsker utfordringer hjemme, da bør man legge til rette for det. (Må få bemerke at mor lo utspekulert inni seg)

Det gjorde jeg med en utfyllende forklaring på hva som var i kurven og hvor det skal brukes, og det tok sikkert 30 sekunder. Jeg mener her skulle det tross alt nytes, og jeg var usikker på hvor utholdende hun kom til å være så seint på kvelden.

Så var det bare å legge seg ned på magen og få ryggen smurt inn med termo-krem, etterfulgt av massasje. På TV gikk Baby Daddy, og den kunne hun se på mens hun holdt på. Jegnta smurte og masserte. Ryggen og nakken. Hun masserte jeggene og føttene. Her snakker vi rein nytelse. På telefonen min har jeg alarm kvart på tolv, sånn at jeg husker at man skal sove litt også. Den ringte iltert, men jeg bare sveipet den av.Et kvarter etter midnatt kapitulerte Vesla. Da ville hun sove. Hun kniste da hun gikk mot soverommet.

-Mamma! Æ fikk se en og en halv time længre på TV med dæ!

Jeg sendte et “å-som-du-har-lurt-meg-blikk” og sa at når hun hadde fått være oppe så lenge, måtte det ikke bli noe tøys! Det var stilt umiddelbart. Tilbake satt en meget fornøyd og humrende mamma. En og en halv time velvære uten å måtte betale ei krone for det, og en unge som var så stille som bare det, i redsel for å bli sendt i seng.

Det er det man kaller en real vinn-vinn situasjon!

Har du lyst, kan du følge oss på Facebook og ikke minst på instagram.

2 kommentarer

2 thoughts on “Den som ler sist ler best med utspekulert latter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.