Den som ikke har natta ro, har ikke dagen god

Categories Blogg

For tiden virker det som jeg vasser i gamle trauste ordtak, men denne gangen er det så sant som det skulle være sagt. Jeg skal nemlig på tur igjen i dag, og la meg derfor tidlig i går for å være uthvilt og opplagt. Det er alltid smart når man skal reise litt.

Dessverre for min del sovnet jeg med en gang, og fikk så ei melding på telefonen rett før klokka tre, og gjett hvem som var lys våken da? Det er ikke ofte jeg ikke får sove igjen overhode, men i natt ble det bare tull. Jeg hadde nok lagt med for tidlig.

Så hva gjør man da for å få tiden til å gå?  Jo, da jobber man. Jeg har laget litt analyser og svart på noen eposter. Vipps! Så var det morgen! Ja, nesten morgen.

Så klokka seks satte jeg på vaskemaskinen og fikk lagt sammen litt tøy. Jeg gikk med søpla og ryddet kjøkkenet. Nesten så jeg måtte klappe med selv på skuldra.  Det gjenstår bare å vekker Vesla, og det er null stress.

Det beste med det hele er at jeg har tre timer foran meg i bil, og det er IKKE jeg som skal kjøre. Da er det enkelt. Full mulighet til krølle seg sammen med musikk og hodetelefoner. Vi får snu litt på det da og si at den som ikke har natta ro, får ha dagen ro i stede. Regner med jeg sover i løpet av noen få minutter. Må jo ta igjen det tapte, for det blir nok å jobbe med når vi kommer frem.

Nydelig tirsdag ønskes til dere der ute! 🌸

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Den som ikke har natta ro, har ikke dagen god

  1. Minste lille ting som vekker meg på natten kan innimellom få meg lys våken også, ganske irriterende. Men, kjekt å få unna ting som burde/skulle eller skal bli gjort. Ha en fin dag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.