Definisjon på latskap

Categories Blogg, Vesla og Snuppa

Hvis julen fortsetter som nå, blir jeg selve definisjonen på latskap. Jeg gjør nesten ikke noen ting annet enn å slumre på sofaen og gå mellom å se filmer og å lese bøker mens jeg gumler julens godsaker. I dag var det så ille at jeg ringte opp til Vesla for å be henne hente brus til meg bare for at jeg lå så godt under pleddet og så en film.. Dette kan jeg fint leve med, men det blir nok kjedelig over tid. Faktisk er det begynt å bli bitte lite kjedelig allerede. Det bare etter to dager!

Helt klart at jeg ikke er typen til å bare sitte her å ikke gjøre noe, men det har vært litt godt også. Fra i morgen blir det andre boller. Da skal jeg begynne å kvitte meg med skrot, og få kastet alt jeg burde kvittet meg med før jul.

Studenten gikk ned for telling i dag. Noroviruset som herjer her oppe har tatt henne. Virker som viruset ikke har fått med seg at det er ferie. Snuppa er i isolat på rommet, og alle flater  hun har tatt på er kloret ned. Håper det blir med det, og at ingen andre blir smittet. Kjedelig å bruke jula til å være syk, men mamma’n har kjøpt Farris, eplemost og salt kjeks, så vi skal nok få stablet henne på beina igjen. Litt kjærlighet og omsorg gjør det nok bedre.

Jeg har nesten ikke sett Vesla i jula. Etter at rommet hennes ble ferdig har hun kun hatt tilholdssted der. Nytter ikke å rope på henne, for det er null respons. Eneste muligheten er å ringe på FaceTime. Da kan det hende hun svarer. Jaja, det er vel sånn det er med ungdommen nå for tiden. Skal man oppnå kontakt med abonnenten, må man bruke mobilen.
Jeg trøster meg med at hun dukker opp når hun må fylle opp beholdningen når hun er fri for godteri eller brus, men bortsett fra det er det sosiale medier som teller denne jula.

Jula går sin skeive gang her i huset, og fortsatt er det om å gjøre å kose seg maksimalt før hverdagen innhenter oss igjen.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.