Cocktail hour

Categories Blogg

Det ble ikke den beste dagen for meg i dag, for ryggen kranglet som besatt. Nå er ikke jeg direkte kjent for å backe ut av en god gammeldags diskusjon, men denne ble en tanke heftig for meg. Med Oslo-tur rett rundt hjørnet, er jeg ikke direkte entusiastisk over ryggen akkurat nå. Jeg vurderer å utforme en skriftlig advarsel, men er litt bekymret for gjengjeldelse.

Ingen grunn til sure miner for meg likevel, for her i huset har det vært real gutta-stemning. Storebror og Svigersønn kom med ny komfyr og kombiskap til meg. Endelig var lekkerbiskene i hus. Lille Storebror monterte stikk på komfyren og fikk den på plass. Er det ikke snålt at komfyrer ikke selges med ferdig montert stikk? Nåja, mine flinke sønner og svigersønn ordnet det på et blunk. De er så flinke. Kjæresten, Lille Gull, kom også en tur innom. Han var inne og frekventerte den syke tanten sin mens de store guttene pakket ut og ordnet opp for husets herskerinne. Trist med vond rygg, for da kunne jeg ikke bøye meg og nusse på Lille Gull.

Ikke tro jeg bare satt å så på når guttene jobbet. Jeg heiv meg rundt og fikk vasket bak maskinene som gikk av med pensjon. Tømte kjøleskap og fryser og vasket og ryddet. Jeg bidro nok litt mye, og burde kanskje roet litt ned, men har jo ikke bedre vett. Det medførte at jeg er tilbake på sofaen og klar for cocktail-hour.
Dagens cocktail består av sterk Paracet og Ibux. Det gledes, og den nytes foran TV med serier og plenty med godis. Det er om å gjøre å nyte det som nytes kan!

Ønsker alle en nydelig lørdag! I morgen skal jeg kanskje teste ut komfyren…

2 kommentarer

2 thoughts on “Cocktail hour

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.