Last Updated:

“Bill.mrk Ekte kjærlighet!”

Categories Singel mammas dagbok

Av og til ser jeg lengselsfullt i interiørblader. Bilder av rom med balanserte farger, lekre møbler og delikate stoffer. Det er så estetisk vakkert og stilfullt. Jeg er medlem av en side med interiørtips på Facebook, og der bugner det også av gode og lekre løsninger for hus og hage. Det er så øynene blir våte av lengsel når jeg ser på alle de lekre detaljene.

Så ser jeg på det vesle huset mitt..

Jeg skulle gjerne ha vedlikeholdt huset mitt litt mer. Byttet vinduer og varmtvannstank, og få lagt nye vindskibord og montert tak-stige. Jeg klarer det helt sikkert selv, for jeg er rå på å google hvordan man gjør ting i huset, men jeg synes ikke det er noe gøy og er veldig glad i snarveier! Det er ikke bestandig så smart. Jeg skulle ha malt huset, hevet en terrasse og lagt nytt gelender på begge terrassene. Jeg skulle bygd en platt på siden av huset, ikke minst bygget en ny trapp. Det er bare så ultrakjedelig og skrekkelig dyrt å gjøre det selv! Også tar det så lang tid.

Jeg har for mye skamvett til å tigge andre til å gjøre det for meg, men det har vært stunder der jeg tenker det hadde vært fint å hatt en handy man på lur. Jeg er bare ikke sleip nok til å utnytte kjønnet mitt på den måten. Derimot er jeg utrolig kløktig! Jeg gjør tjenester for mine snekkerkyndige venner, sånn at jeg har en eller to til gode. Selvfølgelig skal jeg passe på å innkassere så snart jeg planlegger å få gjort litt arbeid på huset. Pils og pizza serveres selvsagt til arbeidslaget som kompensasjon. Hvis ikke det fungerer, får jeg annonsere etter en mann på samme måten som de gjorde i gamledager! Ja, da får skamvett være skamvett!

“Handy man søkes!

Singel kvinne på 50, med bolig som har behov for litt kjærlighet og omsorg, leter etter en å dele fritiden med. Utseende er litt viktig, men viktigere er at du kan utøve et håndverk. Du må gjerne være snekker, elektriker og/eller rørlegger, og like yrket ditt. Du må være velutstyrt for et større hobbyprosjekt å holde på med på fritiden. Jeg stiller med pils og pizza til fotballkampen. PS! Legg gjerne ved bildet av utstyret ditt! Ja, og legg ved kopi av fagbrevet ditt!

Bill.mrk Ekte kjærlighet!”

Det hadde vært greier. En handy man som koser seg med å fikse på huset mitt, mens jeg koser meg med fotballkamp, pils og pizza! Det er nesten så jeg tenker at det blir en vinn-vinn situasjon. For meg.

6 kommentarer

6 thoughts on ““Bill.mrk Ekte kjærlighet!”

  1. Hehe. Jeg bodde på hybel på Majorstuen hos en eldre dame i 70åra som drev slik. Annonse under bekjentskaper i Aftenpostens Aftenmagasin. Først var hun sammen med en rørlegger til hun fikk pusset opp badet. Da stua sto for dør ble det slutt med rørleggeren og plutselig var det en hyggelig maler som og tapetserte som koste seg med kaffe om ettermiddagene mens stua langsomt fikk ny tapet og alle takene i leiligheten (utenom den lille hybelen min) fikk ny maling.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.