Oktober k(a)os…

Categories Blogg

9. oktober kl. 17:32

Vesla er vanligvis grei når jeg ber henne ligge litt lavt i terrenget. Særlig når jeg jobber eller studerer, men i dag tror jag fanden var laus i huset. Inn og ut som en virvelvind, slamring med dørene og ikke ute-stemme, men alene-på-fjellet-stemme konstant.

Klart jeg ble irritert! Smart som jeg er sa jeg hun kunne komme inn å rydde rommet. (Tanken var at hun da kom til å holde seg langt unna huset!)
Oppgitt trakk hun inn pusten før hun svarte: “Ka e vitsen? Æ må jo bare gjør det på nytt når æ rota igjen!”

10. oktober kl. 22:51

På tur ut døra til et møte i kveld, ropte Vesla at jeg måtte komme tilbake å gi henne en klem. Etter beste go’ kinnet i verden kom det fra henne: “Du huske væl på at æ alska dæ?”

Nå når jeg kom hjem måtte jeg liste meg inn på rommet og se på den sovende prinsessa. Jeg vet GODT at jeg er en privilegert fembarnsmor….
????

12. oktober kl. 21:56

Æ fikk litt panikk da alarmen på vekkeklokka gikk inne hos Vesla, og jeg stupte inn for å slå den av før hun våknet. Men jeg var bare ikke kjapp nok, for i senga satt et søvndrukkent lyst bustehode. Jeg slo av alarmen og hvisket at hun bare skulle legge seg igjen. Mumlende kom det fra barnet: “Æ bare satt på alarmen sånn at æ våkna og kun si til dæ at du må kom å lægg dæ!”
Så la hun seg ned og sov videre… ????

 

        7 kommentarer

        7 thoughts on “Oktober k(a)os…

        Legg igjen en kommentar

        Din e-postadresse vil ikke bli publisert.