Vi vil ikke bli syke!

Categories Blogg

Reklame | https://www.topformula.no/

Vesla har vært langt over middels mye syk opp gjennom årene. Nå snakker vi ikke alvorlig og kronisk, men feber, forkjølelser, og atter feber. Jeg har vært på grensen til å maxe ut dagene hjemme med sykt barn flere ganger. Det har alltid vært ekstremt viktig å sørge for at den lille frøkna fikk et sunt og variert kosthold. Jeg har liksom troen på frukt og grønt, og ikke minst fisk.  Likevel ble hun syk. Etter noen runder hos legen fant han ut at han skulle til bunns i dette, og tok en del blodprøver av henne. De prøvene ga et entydig svar. Vesla måtte ha tilførsel av vitamin D.

Det er ikke noe morsomt når barna stadig vekk blir syke. Vi har hatt vår dose og gjør alt for å slippe! 💔

Vitamin D produseres i huden gjennom sollys. Med det lille vi har av sol her nord, sier det seg selv at vi gjerne får mangel på dette om vinteren. Selv om man spiser fet fisk og får i seg meieriprodukter, betyr det ikke at man klarer å tilføre kroppen nok vitamin D. Vitamin D er viktig for kroppens immunsystem, og for å sikre kroppens opptak av kalsium.

Seriøst! 25 kr for en boks med 100 tabletter! 🤩

Nå er det sånn at jeg er laktoseintoerant, så jeg tar også vitamin D. Jeg har brukt masse tid og ressurser, men siden jeg fortsatt ikke har funnet ungdomskilden, tilfører jeg også kroppen litt ekstra vitamin B. Jeg skulle sikkert hatt tilført vitaminer etter hele alfabetet, men B og D er min prioritet. Så kan jeg få det jeg trenger.

Noen som har vært å kjøpt noen vitaminer på helsekost eller apotek? Det er fryktelig dyrt i lengden. Egentlig blir det litt sånn at jeg skipper slike ting til meg selv, nettopp fordi jeg ikke har råd å bruke store summer på meg, men Vesla MÅ ha.

Jeg søkte rundt på nettet, og fant til slutt en nettside som gjør at jeg IKKE er ruinert etter å ha bestilt varene jeg trenger. Topformula leverer produkter som er produsert i Sverige med svensk kvalitet. . Kortreiste vitaminer altså. Det liker vi som er opptatt av klima og miljø!

Jeg ble direkte lykkelig når jeg så de utrolige prisene. Det er slike priser at alle har råd til å ta vare på seg selv, og du får ingen frakt enten du kjøper en eller ti bokser! Så nå kan vi gjøre alt vi kan for å holde oss friske, og heldigvis er det kjappe leveranser!

2 kommentarer

2 thoughts on “Vi vil ikke bli syke!

  1. Elsker at du bruker ungen i reklame! Hvorfor få barn om man ikke skal tjene litt penger på dem liksom! 😀 Ha en fin uke!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.