Total mangel på stil og profil

Categories Blogg, Hverdagsliv

Selv om bloggen min overhode ikke er en moteblogg som fokuserer på dagens outfit, får det altså være måte på! En ting er at jeg er utrolig sløv med å ta nye bilder til bloggen, og derfor slenger på en selfie eller to, men det slo meg plutselig i dag at jeg ofte har akkurat de samme klærne dag etter dag. Greit nok at jeg har mitt favoritt tøy, men det kan også se ut som jeg har en veldig sparsom garderobe og går for hyppig gjenbruk.

Jeg har klær. MYE klær!

Problemet er bare at en god del av klærne mine er midlertidig tatt ut av tjeneste. Det har nemlig vært utsatt for sabotasje, og blitt alvorlig skadet. Klesskapet mitt ble nemlig utsatt for fukt under pandemien, så det er gått krymp i klærne. Jeg burde selvsagt gått til anskaffelse av nytt tøy i bedre kvalitet, men har heller planlagt å fikse «fuktskadene» i skapet. Utbedring må skje over tid.

Når jeg ser på noen av bloggene til enkelte som er gode på stil og moter blir jeg skikkelig misunnelig. Det er det ene settet etter det andre, og utrolig vakkert. Når plaggene er satt sammen, kan man tro de kommer rett fra  fotoshoot i Paris. Samtidig legger jeg ut en selfie der sminke og hår er på halv åtte, og skjorta kunne gått som årgangsklær. Det er klasse-forskjell så det holder!

Jeg har selvsagt en favoritt. Lena Lykke er bare så flink! Hun ser ut som hun går modell på alle bildene, og klærne passer alltid med omgivelsene. Når jeg leser bloggen hennes får jeg alltid lyst å dra på shopping.

Det hadde vært noe! Hatt med seg henne som konsulent, og et mastercard uten begrensninger. Rett og slett hatt en bli-ny-dag hvor jeg kunne vært på spa, fått lære å legge sminke hos en makup-artist, vært hos frisøren, og shoppet klær. Masse klær! Masse unødvendig luksus! Så avsluttet dagen med en fotoshoot med en profesjonell fotograf. Det hadde gjort seg.

Jeg liker bloggen til Lena. Det er en lun og koselig blogg, i tillegg til at hun legger ut mye om moter og stil. Da er det ikke til å undres at hun får meldinger om at hun bør slutte å blogge. Når sjalusien tar overhånd, så skriver folk mye tåpelig, det er tydelig. Heldigvis har ikke Lena tenkt å hive inn håndduken av den grunn. Hun fortsetter og det er jeg glad for!

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Total mangel på stil og profil

  1. Jeg mener.. Når det dukker opp sånt, lurer jeg alltid på hvordan disse her fremstår off-line.. Her er jo regelrett asosial adferd som i utgangspunktet peker i retning av mindre begavet (- eller rett og slett retarded, for de av oss som foretrekker å kalle en spade for en spade *hehe*). Og da blir jeg bestandig flaut nysgjerrig på hvorvidt de har en sånn der dr.Jekyl & mr.Hyde -greie der de i sitt daglige virke ikke røper et skvatt av denne andre, online huleboersiden, eller om det er en av disse her som forsåvidt klarer seg greit, men som en kum trenger et par setningers samtale med for å oppfatte at dette individet rett og slett er av det ‘enkle’ slaget..(?)
    – Når jeg i tillegg kan legge til at jeg faktisk syntes det er gull å komme utfor slike, da jeg har så uforskaammet moro med å parkere de, så er det jo ikke til å stikke under en stol at jeg ikke er 100% vel bevart jeg heller *hehe*. Dette vil m.a.o si at patetisk adferd har en viss smitteeffekt for mitt vedkommende, selv om det kommer til uttrykk på et noe annerledes vis *haha* 😛 😀

    1. Egentlig må jeg si meg enig. Nå får jeg generelt lite kommentarer på innleggene mine, og ungen av den typen karakter. Føler meg egentlig litt snytt..! Tro så mye moro jeg kunne hatt da! 😈

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.