Tid for å ta frem julepynten

Categories Blogg

Når helgene blir som mest hektiske, gjelder det å finne de smutthullene man kan, for å nyte stundene. Helgekos og avslapping er viktig for effektiviteten og trivselen på jobb.

Denne helga har jeg drevet veldedig arbeid i heimen. Jeg har vært en dedikert mamma og kjørt Snuppa på jobb, og Vesla på øvelses helg med pompoms, og handlet for Storebror og kjærest som ligger hjemme med covid.

Frem og tilbake, frem og tilbake… Vente, vente, vente!

Siden det lavet ned med snø, ble føret litt guffent for Snuppa som kjører piggfritt, så da får man bare trø til. Tenker det er gode mamma-poeng å ta med seg.

Det er ikke til å komme unna at det blir litt kjedelig med all ventingen. Jeg kunne besøkt Lille storebror, eller mor og far, men bakkene opp til sønnen var så glatte og mor ligger med influensa, så hva gjør man da? Man henter frem julepynten. I år er jeg tidlig ute.

Neida, har ikke begynt adventstida. Har bare søndags stemning på kontoret. Eneste telys-holderen jeg har er julepynt, så den brukes hele året på kontoret mitt. Bærekraft! 

Greit med en stor kopp varm kakao, en liten snack og litt lesestoff i tillegg til levende lys. Kan det bli bedre? Akkurat sånn en søndag skal være. Har vurdert å få satt inn en liten sjeselong for slike stunder, men da hadde jeg vel jobbet lite på hverdagene. Uansett så nytes dagen til fulle. 

God søndag til alle rundt omkring!

4 kommentarer

4 thoughts on “Tid for å ta frem julepynten

  1. Du ville vel uansett ikke vært mer enn et par måneder tidligere ute med julelanseringen i heimen enn Nidar er med julemasjipanen i butikkene *hahaha*

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.