Snapchat og livet som leves gjennom linsen

Categories Blogg

Jeg liker snapper, og liker å få tilsendt små koselige glimt fra hverdagen til vennene mine. Det er for det meste koselig, men de kan være irriterende også.

Noen av vennene mine syns jeg sendte vel mange snap fra treningssenteret, og ble til slutt lei av at jeg bare sendte snapper derfra, men det var jo faktisk det eneste jeg gjorde, og derfor det eneste jeg hadde å snappe av. Men jeg begrenset meg, for jeg skjønner veldig godt hvor irriterende enkelte snapper kan være.

Jeg liker ikke når noen sender meg 500 snapper av at de baker, vasker og rydder. Jeg blir stressa når fredagen kommer og det hamres løs med snapper av helgevasken i de 1000 hjem. Det gir meg dårlig samvittighet, for jeg gidder ikke bruke mer enn absolutt nødvendig tid på sånne sysler. De som snapper sånn kan absolutt også begrense snappingen.

Eller de som er på konsert, og velger å snappe konserten fremfor å nyte den. Hvis ti av mine venner er på samme konsert, så har jeg via snap sett og hørt hele konserten uten å være der. Sannsynligvis har jeg fått med meg mer av den enn de fikk. De kan også ta det piano med snappingen. Hvis jeg ville på konserten hadde jeg vel kjøpt meg en billett selv!

Felles er vel at vi alle sender snapper av livet vårt. Det vi syns er viktig, eller de glimtene av livet vårt vi ønsker omverdenen skal se. Snap er et media som passer til å vise frem de øyeblikkene vi synes er representativ for livet. Det som ikke er perfekt, kan vi bare legge et lite filter på og på et øyeblikk er alt feilfritt.
Snap gjenspeiler ikke nødvendigvis det virkelige livet vi lever, ofte er det snarere en oppstilling av det livet vi ønsker andre skal tro vi lever, pyntet med en del filter.

2 kommentarer

2 thoughts on “Snapchat og livet som leves gjennom linsen

  1. Å få snapper fra konserter er det mest irriterende jeg vet om spesielt når det er ørten stykker og ikke bare en. Uff! Ser poenget ditt veldig godt.📳

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.