Si fem fine ting..

Categories Blogg

I dag ba jeg sukkerungen fortelle meg fem fine ting om ferien så langt, så skulle jeg gjøre det samme.

Her er lista til Vesla:

  1. Vi har vært ei uke på hytta.
  2. Hun får sommergave hver dag hun er alene mens mamma er på jobb
  3. Får sove lenge
  4. Fått ryddet rommet skikkelig
  5. Fått badet så mye som mulig

Her er mammas liste:

  1. Har hatt ei uke deilig avslapping på hytta
  2. Fått unna det som hastet på jobb
  3. Fått jobbet korte dager sånn at jeg fikk være hjemme med Vesla tidligere
  4. Hatt noen koselige venninne-kvelder
  5. Har fått ordnet terrassen min

Så ba jeg jenta fortelle om tre fine (realistiske) ting hun gledet seg til for resten av ferien, og jeg skulle gjøre det samme.

Her er lista til Vesla:

  1. Dra til Bø i Sommerland
  2. Dra ut på kanotur
  3. Få besøk av en klassevenninne mens hun er hos pappaen

Her er mammas liste:

  1. Ha barnløse dager mens jeg har ferie
  2. Parkenfestivalen
  3. Dra på ferie alene

Vi snakker om det positive slik at vi kanskje klarer å skape et miljø der vi evner å se de fine tingene i livet. Her snakker vi om holdningsendringer, som kan forbedre livskvaliteten vår betraktelig.

Urokråka er snart like høy som meg. Tror hun kommer til å vokse meg over hodet <3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.