Oh she’s sweet but a psycho

Categories Blogg

Jeg var langt inne i drømmeland, og hadde ingen planer om å våkne på minst en time. Langt, langt borte begynte det å skje noe, og jeg begynte sakte og dovent å glippe med øynene. Jeg lå varmt og godt under dyna og tittet opp mot vinduet som smilte mot meg med fratrukket gardiner. Jeg registrerte at det ikke var en sky i sikte, og at sola hadde meldt sin ankomst. Jeg kjente velvære i hvert fiber av kroppen. Jeg strekte meg og begynte å gjøre meg klar for en ny dag. Klokka var fem og en ny dag var startet. FEM!! Det var jo fortsatt natt! Jeg kunne sove en og en halv time til.

Jeg lukket øynene og krøllet meg sammen under dyna igjen. Deilig!

Jeg ble var på noen lyder. Det måtte være det jeg våknet av. Jeg snudde meg motvillig og så etter stedet der lyden kom fra. Der stod den søte pelsjenta og så på meg. Hun ville åpenbart ut. Det ville ikke jeg. På nytt snudde jeg meg rundt og lot velværen omslutte meg. Rett før jeg sovnet registrerte jeg at hun lille hoppet opp i senga. Det fikk gå for denne gang, for jeg ville sove litt til. Jeg entret drømmeland og var borte for denne verden.

Plutselig, og tilsynelatende ut av intet kjente jeg en intens smerte i stortåa. Det kjentes som den ble angrepet av tusenvis av nåler fra alle kanter. Jeg satte i et krigshyl av dimensjoner og stod på gulvet i løpet av et brøkdels sekund og stirret panisk på senga.

Der satt den søte lille dotten og så på meg mens hun logret lystig. Jeg kunne nesten høre henne spørre om jeg var klar til å gå ut nå?

Jeg tok den lille demonen bestemt under armen og trampet frustrert ned trappen kun iført Evas drakt, og mer eller mindre slengte udyret ut gjennom verandadøren. Jeg ga meg pokker i bånd! Jeg frøys og måtte selvsagt tisse selv, så jeg tuslet på badet og gjorde mitt mens hun gjorde sitt. Så hentet jeg henne inn igjen og labbet opp til den varme deilige senga igjen. Det tok litt tid, men omsider var jeg på tur tilbake til det stadiet hvor jeg kunne la mørket omslutte meg igjen.

Brått ble jeg vekket på nytt av at dyna ble nappet av meg og det ble kaldt! Selvsagt ble det kaldt. Jeg sover med vinduet åpent og det var 0 grader ute. Jeg spratt opp i sittende stilling og stirret forfjamset etter dyna. I enden hang hun lille. Hun ville leke. Jeg snerret noen ord som ikke egner seg på trykk, og dro til meg dyna. Udyret kastet jeg på gulvet, men da var det for seint. Jeg var lys våken!

Jeg fikk ligge å strekke meg litt da. Starte dagen med en god strekk. Da hørte jeg lyder fra gulvet. Den lille pøbelen hadde begynt dagens hærværk, og lå å knasket på en dings! Jeg rett og slett kapitulerte.

Det var ikke vits. Den lille demonen hadde startet dagen, og mente åpenbart at jeg også måtte komme meg opp og nyte dagen som ga et herlig løfte om en fin vårdag. Det varte noen timer, så lavet snøen ned..

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Oh she’s sweet but a psycho

    1. Tror eneste grunnen til at jeg fortsatt liker henne, er at hun er søt 🥰

      Neida, mest er hun snill, men så får hun noen nykker som gjør at jeg lurer på om jeg overlever 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.