Last Updated:

O’boy! Bare to søndager igjen..

Categories Blogg

Det er en uke siden forrige gang jeg tente lys i adventsstaken, og det betyr at vi er kommet til 2. søndag i advent. Noe sier meg at det begynner å haste med alt jeg burde ha gjort. Som vanlig er jeg havnet etter tidsskjema. Langt etter..

I år kjenner jeg ikke på god-følelsen i adventen, snarere er jeg litt stresset og oppjaget over alt jeg må få ferdig, men som jeg ikke har lyst til. Jeg har ikke lyst å vaske, rydde, bake og handle. Jeg vet jo at jeg må ordne litt, men jeg har bare ikke lyst! Det er kjedelig.

Jeg har lyst å gå lange turer, lage bål og være ute. Jeg har lyst å dra på spa og velvære, og gi katta i at det nærmer seg jul. Rett å slett hoppe elegant over alle forberedelsene.

Jula kommer jo uansett, men er jeg nødt til å styre med all mulig av den grunn?

Jeg synes den er fin den som går på FB nå:

«Trenger ikke vaske deg fordervet til jul. Det er Jesusbarnet som kommer, ikke Mattilsynet.»

Hit kommer neppe hverken Jesusbarnet eller Mattilsynet, men faren for at mamma dukker opp er overhengende, så greit å få no kaker i boksene, og kostet bort det verste spindelvevet i forkant.

God advent til alle enten dere stresser eller ikke.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.