Når frivillig tvang blir kjempe gøy!

Categories Blogg, Hverdagsliv, Vesla og Snuppa

For en artig dag jeg hadde i går! Det var helt uventet, for når du drar på dugnadsarbeid er det i beste fall hyggelig og sosialt, men sjelden morsomt. Det var det i går under vårens vakreste ballett-eventyr.

Jeg skulle være vakt i en garderobe, men ikke i samme garderobe som Vesla sine partier. Jeg var med de små. Bortsett fra at det var hektisk når alle skulle signeres inn og hentes, så var det ei super økt. For det første var de utrolig herlige, men masse liv og røre. Noen gruet seg,  for de hadde aldri stått på scenen før, og atter andre var propp full av adrenalin og kunne ikke komme seg fort nok på scenen. De ville bare danse!

De var så søte at de var til å få hull i tennene av. Jeg storkoste meg. Bortsett fra å passe på de, og sørge for at kostymene var på plass til de skulle på, skulle vi også følge de opp Backstage og sørge for at de var klare. Jeg fulgte opp noen partier, og ble slått av profesjonaliteten som var der. Konsentrasjonen, timingen og det store korpset som jobbet i kulissene. Det var rå tøft! Jeg skjønner plutselig mer hvorfor Vesla elsker å danse. Det var som en ny verden åpnet seg for meg bare ved å få være tilskuer til alt som foregikk.

Jeg fikk et glimt av Vesla mens hun ventet på å gå på, men hun var så konsentrert at hun enset meg ikke. Akkurat da kjente jeg at det sved litt i øynene, og jeg var så ufattelig stolt! Stolt fordi mitt barn får være med i et så utrolig flott fellesskap med 500 andre dansere. De var så flinke!

Vesla har vært i dansebobla ca.25 timer på tre dager, og hun har hatt det kjempeflott. Hun pratet som en foss om alt som hadde hendt, og alt hun har opplevd. Det var ei sliten men lykkelig jente som dro hjem sammen med meg, og alt i bilen på tur hjem snakket hun om hvilke dansetyper hun nå vil utforske.

Noe sier meg at det neppe er siste gang jeg skal være på dugnad, for dette var skikkelig gøy!

4 kommentarer

4 thoughts on “Når frivillig tvang blir kjempe gøy!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.