Nå nærmer det seg

Categories Hverdagsliv

Klokka 07.05

Det har blitt mange blogg-frie dager nå, men livet leves ikke på papir men i virkeligheten, og siste tiden har det vært mye å gjøre og lite tid til blogg. Tiden har gått med til å være mamma, jobb, reise, venninner og til og med noen små stjålne stunder med magi. Det er sånn at selv om det er hektisk, så kjennes det som om livet smiler.

Nå er det tidlig søndagsmorgen, og jeg har en gjøre-liste lang som et ondt år foran meg. Vesla, som det murmeldyret hun er, sover ennå, derfor tillater jeg meg å bruke litt tid for meg selv. Endelig tid for blogg.

Jeg fikk meg noen nydelige dager i det store utland i forrige uke, og det er fortsatt deilig å være norsk i Danmark, om enn utrolig dyrt! Kofferten min fikk litt hard medfart på turen ned, og i den var det en flaske selvbruning som skulle bøte på mangelen på shorts-vær her oppe i nord. Klærne i kofferten fikk mange nye sjatteringer, og mor måtte ut å shoppe. Det er om å gjøre å være løsningsorientert tross alt. Det ble dyrt, men forsikringen tar vel noe av det håper jeg. Om ikke, ble det i såfall en hyggelig shoppingrunde i Køben.

Vesla er inne i innspurten til NM i ponpoms. Det danses og øves døgnet rundt. Det er så mamma’n blir en tanke ør i toppen av all hoppingen og sprettingen. I går hadde hun 7 timers trening, og sov 4 timer i strekk da hun kom hjem. Snakk om å gå all inn. Da villdyret våknet etter sofa-strekken, var det på’n igjen med dansingen.

Tida går fort frem mot ferie. Ja, det vil si om det ikke blir streik da. Helt vilt at det streikes i en næring som har ligget med brukket rygg noen år, og der det er usikkert om alle aktørene klarer seg. Åpenbart viktigere med 18% lønnsøkning for noen få, enn en sikker arbeidsplass for alle. Forstå det den som kan.
Uansett, finner de en løsning, reiser vi på ferie straks NM er avviklet. Bare å håpe, slik at vi kommer oss til sol og varme, for vi er rimelig solhungrige alle sammen.

Noen som kjenner seg igjen? Typisk meg å dytte solbrillene opp i håret, for så å få de stuck der etterpå. Gjett om jeg følte meg lekker?

Fortsatt er det en uke igjen til take off, og det blir litt av ei uke. Både mor og datter har plenty å gjøre, men vi kommer nok i mål om enn vi ligger som noen slakt de første dagene for å hente oss inn.
Nå er det pride-måned, og den håper jeg setter spor. Det handler om å synliggjøre skeiv kultur, og feire skeiv kjærlighet og mangfold. Det handler om kamper som er kjempet, som har ført oss dit vi er i dag. I 2022 er det 50 år siden sex mellom menn ble avkriminalisert i Norge. Vi er ennå ikke der at vi kan si at samfunnet respekterer at kjærlighet kommer i alle former, og er vakker uansett hvem som elsker hvem, derfor er den like viktig som før. Det er stadige vitnesbyrd om trakassering og utenforskap av skeive. Fy på den jævla lanken til alle som fortsatt ikke skjønner at Størst av alt er kjærligheten, og med kjærlighet kommer respekt!

Anyways, happy Pride! 🏳️‍🌈

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Nå nærmer det seg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.