Last Updated:

Morgenen etter kvelden før

Categories Vesla og Snuppa

Trøtt i små øynene kom jeg meg omsider opp etter gårdagens begivenheter med Putin-Besøk og cup-kamp. Sistnevnte vant Bodø Glimt forresten. I god tid før bussen, kom, jeg meg ut av døra for en gangs skyld. Jeg gikk litt i mine egne tanker og bare kjente på det deilige været, da jeg oppdaget det var lang kø i alle retninger rundt krysset. Først tenkte jeg det måtte ha vært en ulykke, og at nå kom bussen til å være sein,  men det var det heldigvis ikke. Det var bare onkel politi som var ute å sjekket edrueligheten i nabolaget.

Jeg hadde ikke forventet å se dem der, for de stod på en litt uvanlig plass, men akkurat det gjorde meg glad. Det ble nesten i innkjørselen min. I det krysset dekkes alle veiene du kan kjøre for å komme deg på veien mot byen. Altså den veien som skal brukes, “ulovlig-veien” som er en gangvei, og gammelveien som omtales som “alkoholiker-veien”. See my point?

At de står i morgenrushet, dagen etter at cup-finaleplassen til Bodø Glimt var et faktum, er genialt. Tenk alle de som feiret i de sene nattetimer i går. Det var nok ikke bare kjøkkensaft i alle glassene i den ganske bygd da. Greit å plukke ut de som ikke helt har kontroll på kjøring og alkohol av trafikken, før de gjør skade på seg selv eller andre. Likevel må jeg si at jeg håper politiet ikke tar noen i promillekontroll. Jeg håper ikke en eneste en av de som feiret i går blir tatt. Politiet stoppet nemlig ALLE bilene, så om ingen blir tatt, er det åpenbart at alle i nabolaget mitt er sitt ansvar bevisst. Det hadde gjort meg glad.

Jeg for min del humret litt og tok en diskre snap av det hele, tenker det er greit å advare Snuppa om at «terrorpolitiet» er på tur! Etter at hun  apet med meg i går, så jeg meg nødt til å dra den ett hakk videre i dag.

 

PS! Dette legges ikke ut før jeg er sikker på at de er ferdige med kontrollen, for jeg har ingen intensjoner om å varsle noen. Just saying!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.