Kvinnfolk er kvinnfolk verst!

Categories Blogg, Galskap satt i system, Samfunns-syt

Det et beint frem nydelig ute nå. 8. mars og helt fantastisk vær. Men kan bli reint henført av mindre! 8. mars og kvinnedagen.

Kvinnedagen altså!

Trist at vi bare én dag i året fokuserer på alle tingene vi bør jobbe med hele tiden for å få øke synligheten på. Det betyr at noen saker alltid vil komme i skyggen for de andre, for det er dessverre en kjensgjerning at ikke alle sakene er like engasjerende.

Kanskje vi kvinner burde bli bedre på lobby-virksomhet og fremme saker som er viktige ellers også? Slik at små og store fanesaker står på dagsorden jevnt og trutt.

Hvis jeg skulle fått velge ville mine viktigste saker være å fremme kvinnehelse, forhindre barnebruder, sikre skolegang til alle kvinner, sikre abortloven og iverksette en felles innsats mot trafficking.

I dag driver jeg ikke kvinnekamp selv om det er 8. mars. Jeg burde nok det, for jeg skriker alltid høyt og lenge når jeg er uenig i noe, men jeg har ikke tid. Jeg har prioritert å få Vesla fra A til B til C og tilbake til A, og det er ille nok. Jeg burde hatt egen parole. «Arbeidsdagen min slutter kl 15.30, klar deg selv for jeg er en frigjort kvinne!»

Spøk til side. Jeg er nødt å fremheve at vi fortsatt trenger 8. mars i Norge også. Meldingene nedenfor er en hyggelig liten passiar mellom meg og en lærer etter at Vesla hadde vært en anelse kvass i snakketøyet.

 


Satan i gatan, da ble mor sint. Ikke jentesur eller grinete, men lyn hakke forbannet!


Så kvinner, døtre, mødre, søstre og venninner! Bare å komme seg tilbake på bastionene. Krigen er ikke vunnet ennå!

4 kommentarer

4 thoughts on “Kvinnfolk er kvinnfolk verst!

  1. Wow, dette oppgulpet fra pre 1920 fikk iallefall passet påskrevet, for å si det sånn 🤭
    Kjenner jeg er tålig nysgjerrig på hva de svarte på den mld.. 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.