Last Updated:

Kvelden før ei ikke-rolig helg

Categories Fotball-supporter (Heia Glimt)

I dag er det kvelden før helg. Vanligvis gleder jeg meg hinsides til det, men ikke denne gang. Denne gangen trekker jeg pusten dypt og krummer ryggen. Klar til å gå rett på!

Siden dagen går med et vanvittig tempo, er jeg egentlig litt sliten. Ikke at jeg har vært så aktiv med praktiske ting, men mye rapporter på jobb, samt eksamens- og tentamens pugging på ettermiddagene. Helt klart at det hadde vært innafor med ei rolig og god helg.

Siden mor var på vift forrige helg, er det ingen reell fare for at jeg gidder en ung-og-rocka-helg til. Jeg kjenner jeg er for gammel til å traktere utestedene hver helg.

Det blir ikke rolig denne helga selv om mor ikke finner frem stor-jente-skoene. De nye hvitevarene skal omsider i hus, og kjøkkenet skal vaskes rundt. Det er ikke lystbetont arbeid, men gleden er stor når det er gjort, for DA kan jeg pynte skikkelig til advent. Det er koselig. Regner med at det blir en trøtt kveld etterpå. Kanskje litt TV eller ei god bok.

På søndag skal jeg jobbe dugnad for fotball-laget til Snuppa, og begynner i ukristelig tid. Jeg vet ikke hva jeg skal, men tror jeg skal være på en messe. Så er det rett hjem, for på ettermiddagen skal Vesla drille når de tenner julegrana, og det må selvsagt mammaen få med seg. Etter det er det et aldri så lite møte, før kvelden avsluttes med Glimt kamp. Hektisk helg, og ikke noe hvilehjem for gamle hester!
Apropos Glimt kamp. I kveld sitter mor i stua og nyter Glimt mot  CSKA Sofia. Måtte kvelden bli hel-gul!!

Jeg rakk altså ikke avslutte setningen før målet kom! Herlige Glimt og nydelig Scoring! Jeg håper fotball-kvelden fortsetter sånn!

Ønsker alle en nydelig kveld. Husk å lade opp til helg, for å være sliten i helga, er bortkastet. Da skal man gjøre alt det koselige man ikke rekker ellers i uka.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.