Julestresset gjør seg gjeldende

Categories Blogg

Den søte adventstid er ikke så kjempe søt hele tiden her i huset. Lille håpefulle begynner å glede seg utrolig masse til jul, og i takt med at forventningene øker, øker også maset om å få vite hva hun får.
Høyest på ønskelista er en IPhone 11, men det får hun slettes ikke! Jeg har fem barn, en svigersønn og to barnebarn, og har ikke økonomi til å gi så dyre gaver.

Det skal ikke nektes for at mor begynner å kjenne litt på før-juls stresset, og er litt lei av å høre «jeg ønsker meg..» og ikke minst «kan jeg få…» Jeg skjønner at det er sånn en 11 åring kan finne på å mase om før jul, men jeg liker det ikke.
I dag var vi i byen slik at hun der lille kunne kjøpe gave til meg. Det er hyggelig da. Da vi var ferdige kjøpte vi oss milkshake. På tur ut av senteret fant jeg to nisser som var så søte, så jeg kjøpte de.

Vesla så bare overbærende på meg og lurte på om vi ikke har nok julepynt og om det var nødvendig.

Milde himmel! Jeg gikk fra null til hundre på no time! Jeg lekset opp om hvordan i all verden en 11 åring kan snakke sånn til moren sin, Utakknemlige unger, og min avgjørelse om hva mine penger skal brukes til. Det gikk unektelig ei kule varmt mellom ørene mine.

Stakkars unge! Heldigvis besinnet jeg meg å ba om unnskyldning for måten jeg kjeftet på. Det var overhode ikke greit. Vi ga hverandre en klem å gikk i bilen.

Det var litt stille først da vi kom i bilen, men så fikk vi en idé om hva vi skulle gjøre. Vi skulle gi hverandre en challenge. Vi har jo fortalt hverandre fem fine ting om dagen vår under middagen, for å ha fokus på at vi faktisk har det fint, men nå skal vi GJØRE fem fine ting for noen andre, og fortelle hverandre om det. Da kanskje vi ikke har fullt så egoistisk fokus på dagene. Vi ble enige om at hvis vi gjør noen andre glad, blir hele dagen vår bra!

I morgen braker det løs, mor og datter skal bli snille igjen. Vi skal ut å nisse jule-gleder!!! ❤️

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Julestresset gjør seg gjeldende

  1. For en lur utfordring 🙂 Klart det går noen kuler når det blir for mye stress. Man burde ikke stresse så mye. Jeg har brukt EN dag på julegaver i år, og ennå ikke vasket noe.. Men tror jeg skal prøve å få gjort det før jul 😀 Har jo vært syk mye. Først gjøre ferdig ting på jobben, og SÅ tenke hjemme 🙂

    1. Du må passe på deg selv! Bedre å være frisk og ha litt støv i krokene enn å være syk! Spar på energien til de fine tingene fremfor jule-stress ❤️❤️❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.