Jeg skal bli Dronninga av Farmen!

Categories Blogg, Hverdagsliv

Jeg har sett på Farmen kjendis, og jeg har latt meg begeistre av flere personligheter. I år synes jeg det har vært stor variasjon mellom deltakerne, både med hensyn til personlighet, arbeidsinnsats og kunnskapsnivå. Jeg hadde Emilie Nereng som favoritt i starten, men fant nye favoritter underveis. I år har jeg rett og slett ledd masse!

Den jeg digger soleklart, er Unni. Så tro mot sin egen personlighet, så avslappet som storbonde, og så vittig i kommentarene. Høydepunktet var da sirkusdronninga skulle klyve av hesten. Jeg lo så jeg nesten tissa på meg. Jada, søkke lat på skjerm, men hun var fantastisk underholdning. Også nydelige Emma. På mange måter herlig naiv i forhold til gårdsdrift, men for et vakkert menneske. Tok Bahare i forsvar i en diskusjon, og sa uredd at sånn oppfører man seg ikke mot andre. Jeg måtte hente kleenexen da Unni skrev dikt til Emma. Det var så rørende og vakkert øyeblikk når jeg så hvor beveget Emma ble.

Den som skuffet var kanskje favoritten min. Det å stå frem for å få flink-pike stemplet, for så å pakke inn i bomull nedsettende om andre, ble drøy kost for meg. Det minnet for mye om såm mean-girl greie. Det liker jeg ikke. Jeg har mer sansen for de som kaller en spade for en spade og ikke lager en fasade som skal se penere ut enn den er. Det toppet seg med oppførselen hennes da hun ble slått ut. Å prestere å si at Sander tok plassen hennes i finalen ble et skikkelig ick hos meg, men jeg tenkte først at det sikkert bare den umiddelbare skuffelsen. Når media da forteller at kjæresten hadde ringt dommeren i ettertid, dog uten hennes samtykke som hun hevdet, da var det ikke mer igjen. Hvis hun er så feig at hun lar andre (kjæresten) ta kampene sine, for så å si hun ikke visste noe om det, vet jeg ikke helt hvem som er litt rar av de to i mine øyne.

Jeg liker egentlig ikke farmen fordi jeg synes det blir så mye stygt av det, men av en eller annen grunn lot jeg meg virkelig begeistre denne gangen. Syns det var så mange morsomme og rørende øyeblikk, og veldig spennende å se hvordan interaksjonen mellom disse utviklet seg over tid.

Anyways! Tilbake står det tre fantastisk fine finalister. Bjørg, Sondre og Sander. De tre har vært, og er så flotte deltakere, og jeg unner alle å vinne, selv om jeg har Bjørg som en liten favoritt. Måtte det bare bli finale så fort som mulig! Kanskje jeg skulle melde meg på neste runde? Hadde definitivt blitt Unni nr 2. Dronninga av farmen!

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg skal bli Dronninga av Farmen!

  1. Jeg liker ikke konseptet Farmen pga all baksnakking, drittkasting og ufin oppførsel. Men så ser jeg på det likevel, da. I hvert fall kjendisversjonen. Den andre så jeg ikke på. Men har jo irritert meg over ett eller annet i hver episode. Finale i kveld. Og alle tre er folk som jeg IKKE har irritert meg over. Så verdige finalister. Jeg heier mest på Sondre. Gleder meg🙋🏼‍♀️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.